اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مخابرات و فناوری اطلاعات پالایشگاه پنجم پارس جنوبی خبر داد

تقویت ارتباطات رادیویی و بی‌سیم در مجتمع گاز پارس جنوبی

رئیس مخابرات و فناوری اطلاعات پالایشگاه پنجم پارس جنوبی از تقویت ارتباطات رادیویی و بی‌سیمی در مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد.

تقویت ارتباطات رادیویی و بی‌سیم در مجتمع گاز پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، رضا عزیزی شامگاه یکشنبه در بازدید از طرح‌های مخابراتی مجتمع گازی اظهار داشت: مجتمع گازی نقش اساسی در تولید گاز کشور و تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی افزود: نقش مخابرات و فناوری در این مجتمع بسیار پررنگ و تاثیرگذار است و در مسیر تقویت این مجموعه اهتمام داریم.

رئیس مخابرات و فناوری اطلاعات پالایشگاه پنجم خاطرنشان کرد: از جمله وظایف واحد ICT پالایشگاه پنجم در بازه تعمیرات اساسی، برقراری ارتباطات بی‌سیمی، تلفنی، شبکه‌ای و تصویری (دوربین‌های مدار بسته) و اطمینان از دسترسی همکاران تعمیراتی به همه وسایل ارتباطاتی است.

عزیزی تصریح کرد: یکی از حیاتی‌ترین سرویس‌های مخابرات در دوره تعمیرات اساسی، ارتباطات رادیویی و بی‌سیم‌ها است؛ زیرا در دسترس‌ترین راه ارتباطی در بین همکاران مستقر در سایت، مدیران و اتاق کنترل در همه نقاط سایت است.

این مسئول گفت: بدون داشتن بی‌سیم به‌عنوان ابزار کلیدی، کارهای تعمیرات اساسی به‌خوبی پیش نخواهد رفت تا جایی که از کار افتادن این سیستم می‌تواند باعث ایجاد اختلال در تعمیرات اساسی و برنامه‌های زمان‌بندی از پیش تعیین شده شود.

وی یادآور شد: قبل از شروع تعمیرات اساسی کلیه بی‌سیم‌ها و مراکز رادیویی و قطعات یدکی مربوطه، مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته و با آمادگی کامل در اختیار همکاران قرار می‌گیرد.

رئیس واحد ICT پالایشگاه پنجم با اشاره به نقش مهم واحد رادیو اظهار داشت: با افزایش بار ترافیکی در این ایام، برقراری حداکثری لینک‌ها و کانال‌ها، ایجاد کانال‌های اضطراری، مانیتورینگ مداوم ترافیک شبکه رادیو و ارائه سایر خدمات در این زمینه نظیر تامین باتری‌ها و ... از فعالیت‌های مضاعف همکاران واحد رادیو است.

عزیزی با بیان اینکه نقش شبکه و IT نیز بسیار سرنوشت‌ساز است، گفت: با ایجاد شبکه در کانکس‌های گروه تعمیرات اساسی و ارتباط با شبکه اینترانت گسترده و یکپارچه پالایشگاه و مجتمع و تحویل سخت‌افزارهای لازم، ایجاد اکانت‌ها و دسترسی‌ها و سایر خدمات موردنیاز، تمام نیازهای مکاتباتی اعم از سیستم‌های اتوماسیون اداری، ایمیل داخلی، سیستم گزارشات و پرمیت و ... برای همکاران گروه تعمیرات فراهم می‌شود و با استفاده از بستر شبکه و نرم‌افزارهایی نظیر CMMS (ثبت درخواست کار) کارها به‌سرعت انجام گرفته و از طولانی شدن زمان مکاتبات جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: مدیریت و مانیتورینگ شبکه و ساختارها به منظور دسترسی در زمان بحران و بالا بردن ضریب اطمینان و پایداری شبکه در این ایام با حساسیت بیشتری انجام می‌پذیرد؛ همچنین از طریق ارتباطات موجود بر بستر شبکه فیبرنوری در سطح شرکت، به سهولت می‌توان با سکو و سایر فازهای مجتمع ارتباط برقرار کرد.

رئیس مخابرات و فناوری اطلاعات پالایشگاه پنجم در ادامه گفت: سیستم مراکز تلفن نیز به‌عنوان یکی از سیستم‌های کلیدی مخابرات و فناوری اطلاعات مجتمع توسط همکاران شاغل در گروه مراکز تلفن مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته و ضمن حصول اطمینان از برقراری ارتباطات تلفنی داخلی و خارجی بین مراکز تلفن و شرکت مخابرات ایران و تلفن‌های اضطراری، تلفن‌های عمومی مستقر در تمام نقاط سایت و... باعث اطمینان‌خاطر همکاران گروه تعمیرات از داشتن یک ارتباط مطمئن قبل از شروع تعمیرات و نیز در طول این دوره می‌شود.

انتهای پیام/2451/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول