اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پیگیری پروژه‌های پتروپارس:

طرح توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی به پتروپارس واگذار شد

مدیر پیگیری پروژه‌های پتروپارس گفت: طرح توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی به پتروپارس واگذار شد.

طرح توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی به پتروپارس واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، سید هادی میرباقری اظهار داشت: طرح توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی به عنوان آخرین پروژه باقی‌مانده از این میدان، در قالب قرارداد بیع متقابل به شرکت پتروپارس واگذار شد.

مدیر پیگیری پروژه‌های پتروپارس افزود: در پی عملکرد موفق شرکت پتروپارس و پیشرفت چشمگیر در فازهای 12 و 19، قرارداد توسعه فاز 11 میان شرکت نفت و گاز پارس به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران و شرکت پتروپارس به امضا رسید.

میرباقری با اشاره به حضور پتروپارس از ابتدا تا انتهای میدان پارس جنوبی، ابراز داشت: شرکت پتروپارس از آغاز فعالیت پارس جنوبی با هدف خودکفایی و انتقال دانش به شرکت‌های ایرانی حضور داشته است و عملکرد موفق این شرکت در  فازهای 1، 4و5، و 6و7و8 نمونه ای بارز در توانایی این شرکت برای حضور در پروژه‌های عظیم پارس جنوبی است.

وی اضافه کرد: ماموریت طرح توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی طی قراردادی در قالب بیع متقابل و در مدت 52 ماه به شرکت پترو پارس واگذار شده است.

میرباقری تصریح کرد: بر اساس این قرارداد ساخت و نصب دو سکوی سرچاهی (پایه و عرشه) و حفر 12 حلقه چاه در هر سکوی سرچاهی در دستور کار قرار گرفته و دو خط لوله 32 اینج هر یک به طول حدود 135 کیلومتر برای انتقال گاز به خشکی ساخته می‌شود.

مدیر پیگیری پروژه‌های پتروپارس تولید روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز ترش و 80 هزار بشکه میعانات گازی را از محصولات فاز 11 ذکر کرد و گفت: ساخت تاسیسات دریافت و جداسازی و تثبیت میعانات و مخازن ذخیره میعانات در خشکی و ساخت و نصب تاسیسات صادرات میعانات گازی (SBM) از دیگر مفاد این قرارداد است.

انتهای پیام/2451/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول