اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه نخست سال به ثبت رسید

مراجعه 1500 متقاضی شغل به کاریابی‌های هرمزگان

رئیس اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه این استان رتبه دوم اشتغالزایی کشور را کسب کرده است، از مراجعه بیش از یک‌هزار و 500 نفر متقاضی شغل به مراکز کاریابی‌ هرمزگان طی سه ماهه امسال خبر داد.

مراجعه 1500 متقاضی شغل به کاریابی‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامرضا لطیفی امروز در نشستی پیرامون فعالیت مراکز کاریابی و کارفرمایان اظهار داشت: بر اساس گزارش اداره کل دفتر هدایت و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سه ماهه اول امسال در رتبه‌بندی ادارات کل استان‌ها و بر اساس میزان تحقق به کارگماری موسسات مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی داخلی، استان هرمزگان توانست رتبه اول کشوری را کسب کند.

وی گفت: بنا به گزارش اداره کل دفتر هدایت و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد جویندگان کار در این استان بیش از یک‌هزار و 500 نفر، فرصت‌های شغلی یک‌هزار و 479 نفر، معرفی شدگان برای کار یک‌هزار و 804 نفر و به کارگمارده شدگان در مشاغل گوناگون یک‌هزار و 188 نفر بودند.

به گفته لطیفی بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار بر ایجاد اشتغال در سه ماهه نخست امسال 945 شغل بود که با اشتغالزایی‌های انجام شده، شاهد تحقق 126 درصدی اشتغالزایی در این استان بودیم.

*برخورداری 560 کارگاه در هرمزگان از مزایای تخفیف حق بیمه کارفرما

رئیس اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در چهار ماهه اول امسال، 560 کارگاه از مزایای تخفیف حق بیمه سهم کارفرما برخوردار شدند.

وی افزود: در مجموع یک‌هزار و 763 کارفرما و کارگر از مزایای بند «و» ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه در استان بهره‌مند شدند.

لطیفی اظهار داشت: به منظور تشویق و ترغیب بنگاه‌های اقتصادی در جذب نیروی کار و ایجاد اشتغال و همچنین فرصت‌های جدید شغلی و تاکید بر تامین بخش عمده‌ای از سهم بیمه کارفرما در بند «و» ماده 80 برنامه پنجم توسعه، آیین نامه اجرایی این بند در سال 84 به تصویب رسید.

به گفته رئیس اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در این بند، طی سال نخست 18 درصد حق بیمه توسط دولت و در سال دوم نیز 16 درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و در سال‌های سوم، چهارم و پنجم حق بیمه پرداختی توسط دولت به ترتیب 14، 12 و 10 درصد است.

بر اساس بند «و» ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه، به دولت اجازه داده می‌شود در راستای ایجاد اشتغال پایدار، توسعه کارآفرینی، کاهش عدم تعادل منطقه‌ای و توسعه مشاغل نو، نسبت به اعمال تخفیف پلکانی و یا تأمین بخشی از حق بیمه سهم کارفرمایان کارگاه‌هایی که با تایید و یا معرفی واحدهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت به کارگیری نیروی کار جدید مبادرت می‌نمایند، اقدام کند مشروط به آن که واحد، تازه تأسیس بوده و یا در سال قبل از آن، کاهش نیروی کار نداشته باشد.

انتهای پیام/88001/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول