اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد

افتتاح 88 پروژه در بخش زیربنایی آب و خاک کشاورزی در اصفهان

رئیس جهاد کشاورزی اصفهان گفت: امسال به تعداد 151 پروژه با اعتباری برابر با 42 میلیارد تومان و اشتغالزایی 877 نفر افتتاح شده است.

افتتاح 88 پروژه در بخش زیربنایی آب و خاک کشاورزی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نصراصفهانی ظهر امروز در مراسم آیین افتتاحیه 150 پروژه در بخش کشاورزی اصفهان اظهار کرد: سال 91 سالی بود که با توجه به تنگناهایی موجود میزان اعتبارهایی که به پروژه‌ها اختصاص داده شد مبلغ بسیار جزئی بود، اما به همت بهره‌برداران و تلاشگران توانستیم در هفته دولت 151 پروژه به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: از هفته دولت سال گذشته تاکنون 649 پروژه را افتتاح کردیم و اعتباری بالغ بر 158 میلیارد تومان و اشتغالزایی برابر با 3 هزار و 374 نفر بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی اصفهان در خصوص پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت گفت: امسال به تعداد 151 پروژه با اعتباری برابر با 42 میلیارد تومان و اشتغالزایی 877 نفر افتتاح شده است.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه رویکرد سازمان توجه به زیرساخت‌ها است از 151 پروژه نام برده و یکی از مشکلات مهم کم‌آبی و بحث‌های صرفه‌جویی در آب است؛ 88 پروژه زیربنایی آب و خاک در استان اصفهان انجام شد.

نصراصفهانی در ادامه بیان کرد: از تعداد 63 پروژه باقی‌مانده 36 پروژه در بخش امور دام و آبزیان که در زمینه مباحث مهم توسعه دامپروری که شامل پرورش طیور، شیلات و دام بوده و در زمینه زراعت به علت کمبود آب توفیق چندانی نداشته‌ایم و تنها 10 پروژه باغبانی شامل توسعه گلخانه‌ها، قارچ و اصلاح باغات افتتاح شد.

وی عنوان کرد: سایر پروژه‌ها درزمینه بخش عشایر که قشر خاصی از جامعه هستند و باید به آنها توجه شود به تعداد 6 پروژه و هشت طرح نیز در بخش آبخیزداری بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه اصفهان جایگاه ویژه‌ای در زمینه کشاورزی دارد اظهار کرد: استان اصفهان به ظاهر گردشگری و صنعتی است، اما معتقد هستیم که بخش کشاورزی نیز دارای ویژگی و جایگاه خاصی در استان است و با داشتن 2.8 درصد از اراضی کشور 6 درصد از تولیدات کشور را تأمین می‌کند.

وی تأکید کرد: برای رسیدن به اهداف سازمان جهاد کشاورزی که تأمین غذا، ارتقای کیفی غذا و امنیت غذایی است؛ محورهایی را در نظر گرفته‌ایم و تلاش برای پیشروی براساس برنامه، دقت به مطالعات و اجرای پروژه براساس مطالعات جامع و کامل، ارتباط تنگاتنگ با مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و شهرک‌های تحقیقاتی و ارتباط تنگاتنگ و توجیه مسائل کشاورزی برای مسئولان را دنبال می‌کنیم.

نصراصفهانی در پایان اضافه کرد: بخش کشاورزی مباحث مختلفی دارد و در زمینه‌های مختلف آب، خاک، دامپروری، شیلات، صنایع غذایی، عشایر، دامپزشکی حجم کارهای انجام شده بسیار زیاد است.

انتهای پیام/63015/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول