اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام پزشکی اردبیل:

حوزه سلامت مهم‌ترین رکن توجه دولت باشد

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اردبیل گفت: حوزه سلامت باید مهم‌ترین رکن و هدف‌گذاری دولت خدمتگزار در توجه بیشتر و برآورده کردن مطالبات حقیقی باشد.

حوزه سلامت مهم‌ترین رکن توجه دولت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور جعفری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز پزشک که در سالن پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: در دین مبین اسلام دانش پزشکی همسان علم دین و از شریف‌ترین علوم به شمار می‌رود به طوری که طبابت و طبیب همواره از قداست و احترام خاصی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه اعضای سازمان نظام پزشکی از هیچ تلاش و کوششی در جهت حرکت مفید و سازنده به سمت نظام سلامت و ایده‌های شایسته و مطلوب در این زمینه کوتاه نمی‌آیند، عنوان کرد: امیدواریم با اقدامات مناسب دولت تدبیر و امید شاهد کاهش مشکلات بیماران و ارائه خدمات به مردم در حوزه سلامت و تحقق خواسته‌ها و مطالبات ارزشمند این حوزه باشیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اردبیل افزود: ما هم اکنون بیش از 400 پزشک عمومی، 147 پزشک متخصص، 55 داروساز، 70 دندا‌ن‌پزشک و بیش از 290 ماما در شهرستان اردبیل داریم که با تحصیل جوانان اردبیلی در رشته‌های فوق تخصصی و جراحی امیدواریم به زودی برخی از کمبودها نیز جبران شود.

جعفری با اشاره به سیاستگذاری‌های دولت و مجلس در اصلاح ضوابط و قوانین بخش بهداشت و درمان ادامه داد: امیدواریم این برنامه‌ریزی‌ها به سمتی حرکت کند تا شاهد به حداقل رساندن فشارها بر روی مردم در حوزه سلامت باشیم.

این مسئول واقعی شدن تعرفه‌ها و نقش سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت هزینه درمان و پرداخت بدهی برخی از دستگاه‌های اجرایی را در حوزه بهداشت و درمان از خواسته‌ها و مطالبات اصلی پزشکان اعلام کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: امیدواریم با اجرایی شدن کامل پزشک خانواده و نظام ارجاع ضعف‌ها در این حوزه به حداقل رسیده و شاهد اشتغال برخی از پزشکان بیکاری باشیم که نیازمند حضور در عرصه و صحنه تامین سلامت هستند.

جعفری با اشاره به فعالیت و عضویت بسیاری از پزشکان در نظام پزشکی یادآور شد: ما در حد وسع و توانمان به این پزشکان ارائه خدمات می‌کنیم و امروز نیز در گرامیداشت اول شهریور سالروز ولادت شیخ‌الرئیس بوعلی سینا به همراه خانواده‌های پزشکان و جامعه اطبا گرد هم آمدیم تا بتوانیم مطالبات و خواسته‌هایمان را در چارچوب قانونی بیان کرده و مطرح کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از تعدادی از پزشکان و اطبای اردبیل که در سال‌‌های اخیر در حوزه‌های مختلف موفق عمل کرده اند با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/62005/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول