اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای عالی استان‌ها:

عدم فراهم‌سازی زیر‌ساخت‌های مدیریت واحد شهری آسیب‌زا است

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: عدم فراهم‌سازی زیر‌ساخت‌ها و وسایل مورد نیاز برای اجرای مدیریت واحد شهری و واگذاری اداره امور شهر‌ها به شهرداری‌ها سبب ایجاد آسیب‌های جدی برای شهرداری‌ها می‌شود.

عدم فراهم‌سازی زیر‌ساخت‌های مدیریت واحد شهری آسیب‌زا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی چمران ظهر امروز در مراسم اختتامیه سومین نشست مشترک شهرداران کلان‌شهر‌ها و فراکسیون مدیریت شهری با اشاره به اینکه دید دولت و مجلس شورای اسلامی باید به کلان‌شهر‌ها باشد، اظهار کرد: اما مسائل و مشکلات شهر‌های کوچکی و میانی نباید فراموش شود و این شهر‌ها نیز باید موردتوجه قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت یکپارچه شهری یک ضرورت حیاتی است، اضافه کرد: البته آسیب‌هایی اجرای مدیریت واحد شهری را تهدید می‌کند و عدم فراهم‌سازی وسایل، ابزار و زیر‌ساخت‌های واگذار شده به شهرداری‌ها از جمله این آسیب‌ها تلقی می‌شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه به عنوان مثال دولت اجرای پروژه مترو را به شهرداری اصفهان واگذار کرده است، تصریح کرد: اما اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه پیش‌بینی و تأمین نشده است.

وی با اشاره به اینکه بحث اجرای مدیریت یکپارچه و واحد شهری را باید دنبال کنیم، ادامه داد: آسیب‌شناسی‌های موردنیاز نیز باید نسبت به این طرح انجام شود.

چمران با بیان اینکه عدم فراهم‌سازی زیر‌ساخت‌ها و وسایل مورد نیاز برای اجرای مدیریت واحد شهری و واگذاری اداره امور شهر‌ها به شهرداری‌ها سبب ایجاد آسیب‌های جدی برای شهرداری‌ها می‌شود، طی چهار سال گذشته جلسات متعددی با بخش‌های مختلف هیئت دولت در راستای واگذاری 16 وظیفه به شهرداری‌ها برگزار شده و این 16 وظیفه تصویب شد، اما پس از مدتی این موضوع متوقف شد و مسئولان باید نسبت به این موضوع بررسی‌های لازم را انجام بدهند.

وی با بیان اینکه قانونی باید در بودجه تصویب شود که عوارض به صورت مستقیم به شهرداری‌ها پرداخت شود، گفت: امیدواریم که طرح مدیریت واحد شهری با همکاری دولت و مجلس در آینده در سطح کشور اجرایی شود.

انتهای پیام/63004/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول