اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

بودجه‌ محدود دولت را به سوی اجرای مدیریت واحد شهری می‌کشاند‌

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولت به دلیل داشتن بودجه‌ محدود ناچار به اجرای طرح مدیریت واحد شهری می‌شود و به نظر می‌رسد این طرح در آینده‌ای نزدیک عملیاتی شود.

بودجه‌ محدود دولت را به سوی اجرای مدیریت واحد شهری می‌کشاند‌

عباس حاج‌رسولیها امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه تحقق مدیریت واحد شهری یکی از خواسته‌های شهرداری و شورای شهر است، اظهار کرد: شورای شهر اصفهان همواره پیگیر اجرای این طرح بوده است و امیدواریم این پیگیری‌ها در دولت یازدهم به بار نشیند.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته دولت حاضر به واگذاری اداره امور خود در سطح شهر‌ها به شورا‌ها نبوده است، اضافه کرد: دولت از بودجه‌های مناسب و بالا و درآمد‌های نفتی برخوردار بوده و به این دلیل اداره امور شهری و اختیارات دولت در شهر‌ها به شورا‌ها واگذار نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر دولت با محدودیت‌های مالی مواجه است، تصریح کرد: به احتمال قوی محدودیت‌های مالی دولت را ناچار به تحقق مدیریت شهری می‌کند و دولت به سمت واگذاری اختیارات خود در سطح شهر‌ها به شورا‌ها می‌رود.

وی با اشاره به اینکه محدود بودن بودجه‌های دولتی زمینه‌ اجرایی شدن تحقق مدیریت واحد شهری را فراهم کرده است، ادامه داد: در صورتی که مدیریت واحد شهری در سطح شهر‌ها اجرایی شود، کشور در زمینه‌های مختلف رشد و ارتقا می‌یابد.

حاج‌رسولیها نتایج حاصل از تحقق مدیریت واحد شهری را به نفع تمام مجموعه‌‌های موجود در سطح کشور دانست و تاکید کرد: پروژه میدان امام علی (ع) یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی در شهر اصفهان تلقی می‌شود که در صورت عدم وجود سیستم شورایی در شهر اصفهان این پروژه نیز اجرایی نمی‌شد.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این پروژه خدمات مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و تاریخی در یکی از قدیمی‌ترین بافت‌های تاریخی شهر ارائه می‌شود، افزود: شورای شهر و شهرداری با اجرای پروژه احیای میدان امام علی(ع) خدمات مختلفی را به شهروندان ارائه می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نگاه به پروژه احیای میدان امام علی(ع) ظرفیت‌های بالای شورایی را به تمام مردم نشان می‌دهد، گفت: در حال حاضر ظرفیت‌های شورایی در راستای توسعه شهر‌ها در بخش‌های مختلف مغفول واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم که تحقق مدیریت واحد شهری یکی از کلید‌های دولت جدید باشد، اظهار کرد: رفع درصد بالایی از مشکلات موجود در کشور با استفاده از ظرفیت‌های شورایی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/63004/غ30/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول