اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری بوشهر خبر داد

پیشرفت 40 درصدی طرح پوشش بتنی کانال جهان‌بخشی آبپخش

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از پیشرفت 40 درصدی طرح پوشش بتنی کانال جهان‌بخشی آبپخش خبر داد.

پیشرفت 40 درصدی طرح پوشش بتنی کانال جهان‌بخشی آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، سید مهدی موسوی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از کانال جهان‌بخشی آبپخش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارائه خدمات مطلوب آبیاری به‌منظور توسعه صنعت کشاورزی دشتستان از مطالباتی است که شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر برای تحقق آن تلاش می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اجرای طرح پوشش بتنی کانال‌های آبیاری از مسائل اثرگذار بر کیفیت و روند آبیاری است و افزایش سرعت و راندمان انتقال آب را به‌دنبال دارد.

موسوی با تشریح مزایای پوشش بتنی کانال‌های آبیاری، بیان داشت: پوشش بتنی کانال‌های آبیاری ضمن جلوگیری از هدر رفت آب در شبکه انتقال، موجب افزایش راندمان انتقال آب و کاهش دور آبیاری می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر پروژه‌های ارزشمندی به‌منظور پوشش بتنی کانال‌های آبیاری در سراسر استان و منطقه آبپخش صورت گرفته و پروژه پوشش بتنی در اکثر کانال‌های تاثیرگذار در منطقه آبپخش اجرا شده است.

این مسئول اذعان داشت: اجرای طرح پوشش بتنی کانال آبیاری 1.2 کیلومتری جهان‌بخشی آبپخش از نیمه نخست تیرماه شروع شده و با کیفیت مطلوب در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: هم‌اکنون مراحل زیرسازی این پروژه به بهترین شکل صورت گرفته و بر اساس برآوردهای صورت گرفته شاهد پیشرفت 40 درصدی این طرح هستیم.

موسوی ابراز داشت: بر اساس مطالعات صورت گرفته با اجرای طرح پوشش بتنی کانال جهان‌بخشی سرعت انتقال آب در این کانال آبیاری افزایش 300 درصدی خواهد داشت.

وی با اشاره به اهداف اساسی اجرای این طرح پوشش بتنی کانال جهان‌بخشی، افزود: اصلاح و بازسازی محل آبگیر کانال از مهم‌ترین نکاتی است که در اجرای این طرح شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر اظهار داشت: کانال جهان‌بخشی 17 هزار اصله از نخیلات منطقه آبپخش را تحت پوشش خدمات آبیاری قرار می‌دهد.

موسوی تصریح کرد: از معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر که با پیگیری‌های مستمر در زمینه اجرای پروژه‌های آبیاری زمینه‌ توسعه کشاورزی منطقه آبپخش را هموار کرده، تشکر می‌کنیم.

وی یادآور شد: از کشاورزان و نخلداران منطقه انتظار داریم با پرداخت به‌موقع آب‌بهای خود شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر را در ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان یاری کنند.

انتهای پیام/2452/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول