اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی

اعلام قیمت تضمینی خرما کشاورزان را متضرر می‌کند

نماینده مردم دشتستان در مجلس با تأکید بر اینکه اعلام قیمت تضمینی خرما کشاورزان را متضرر می‌کند، گفت: دلالان موجب نابودی تولیدکنندگان خرما شده‌اند.

اعلام قیمت تضمینی خرما کشاورزان را متضرر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در نشست مسئولان دشتستان اظهار داشت: دشتستان نقش مهمی در کشاورزی استان و کشور دارد و بخش عمده‌ای از تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: دشتستان سالانه بیش از 130 هزار تن خرما و رطب تولید می‌کند و تلاش برای فروش محصول خرما و بهبود وضعیت معیشتی نخلداران از اولویت‌های مسئولان است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام قیمت تضمینی خرمای نخلداران خاطرنشان کرد: این مسئله به ضرر نخلداران است و نباید اتفاق بیفتد.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: افرادی با اهداف خاصی اینگونه مسائل را مطرح می‌کنند که البته با هوشیاری مردم اختلالی در روند خدمت رسانی مسئولان نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: ما همیشه تاکید داشته‌ایم که قیمت تضمینی محصولات کشاورزی اعلام نشود تا دست دلالان کوتاه شده و سود اصلی به کشاورزان زحمتکش برسد.

موسوی‌نژاد گفت: برخی از مسئولان قصد اعلام قیمت خرید تضمینی گندم در سال گذشته را داشتند ولی نظر ما مطرح نشدن این قیمت بود و در نهایت اعلام نشد زیرا معمولا دلالان از این قیمت‌ها استفاده کرده و بر بازار احاطه پیدا می‌کنند.

وی ابراز داشت: البته تصویب و اعلام اینگونه مسائل در حوزه کاری نماینده مجلس نیست و دستگاه‌های اجرایی نظیر جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت امورات آن را انجام می‌دهند، نماینده نیز نظرات خود را براساس مصلحت مردم اعلام می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: اعلام زودهنگام قیمت خرید تضمینی خرما سبب افت قیمت این محصول در بازار می‌شود و دلالان به‌صورت هماهنگ قیمتی زیر قیمت خرید تضمینی را قیمت خرید خرما قرار می‌دهند و از این طریق سودهای هنگفت به جیب می‌زنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: کوتاه کردن دست دلالان و بهبود وضعیت معیشتی نخلداران و تولیدکنندگان خرما از اساسی‌ترین برنامه‌هایی است که باید توسط مسئولان ذیربط پیگیری شود.

انتهای پیام/2452/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول