اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی بوشهر:

کاکتوس میوه‌ای در مصارف خوراکی و صنعتی کاربرد دارد

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی بوشهر گفت: گیاه کاکتوس میوه‌ای در مصارف خوراکی و صنعتی کاربرد دارد.

کاکتوس میوه‌ای در مصارف خوراکی و صنعتی کاربرد دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، فرهاد فخری بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح نخستین مزرعه کاکتوس میوه‌ای جنوب کشور در دشتستان اظهار داشت: توجه به ظرفیت‌های دشتستان در عرصه کشاورزی یکی از مولفه‌های اصلی در پیشرفت این شهرستان محسوب می‌شود و مسئولان باید به آن توجه کنند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در عرصه کشاورزی رشدی چشمگیر داشته و این امر عاملی مهم و تاثیرگذار در رشد و توسعه صنعت کشاورزی ایران اسلامی بوده است.

فخری بیان داشت: برداشت از نخستین مزرعه کاکتوس میوه‌ای جنوب کشور دستاوردی است که با دستاوردی است که با فعالیت‌های مداوم کارشناسان صنعت کشاورزی استان بوشهر و شهرستان دشتستان صورت گرفته و موفقیتی بزرگ برای صنعت کشاورزی استان محسوب می‌شود.

وی با بیان توضیحاتی در ارتباط با کاشت خوراک کاکتوس میوه‌ای در کشور، اضافه کرد: تا قبل از برداشت این محصول در شهرستان دشتستان تنها در استان کرمانشاه شاهد برداشت این محصول بوده‌ایم و امیدواریم در سال‌های آتی شاهد گسترش کشت این محصول در سطح استان باشیم.

این مسئول با اشاره به ظرفیت و توانایی تولید مزرعه کاکتوس میوه‌ای شهرستان دشتستان اذعان داشت: مزرعه کاکتوس میوه‌ای استان بوشهر در زمینی حدود نیم هکتار در حومه شهر برازجان ایجاد شده و بیش از چهار تن میوه و 30 تن علوفه تولید کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر عنوان کرد: اجرای طرح با هدف توسعه گیاهان مقاوم به خشکی و خشکسالی و مناسب مناطق خشک است.

فخری با اشاره به اینکه تولید این میوه از نظر اقتصادی باصرفه است، ابراز داشت: گیاه کاکتوس میوه‌ای در مناطقی که دور از سرما و یخبندان هستند و بارندگی بالای 200 میلی متر دارند، قابل کشت است.

وی افزود: گیاه کاکتوس میوه‌ای خاصیت‌های فراوانی دارد و یکی از خاصیت‌های غذایی مهم این گیاه داشتن ویتامین c و آنتی اکسیدان است که برای بیماری‌های دستگاه گوارشی مفید هستند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر با بیان اینکه این گیاه برای  مصارف دامی بسیار مقوی است، گفت: در حال حاضر ترویج این طرح تحقیقاتی در میان کشاورزان این منطقه در دستور کار قرار گرفته است و شاهد اقدامات جدی در این ارتباط خواهیم بود.

فخری یادآور شد: برای ثمردهی این مزرعه تحقیقاتی حدود چهار سال زمان صرف شده و بر اساس تحقیقات صورت گرفته کشت، برداشت و نگهداری از این گیاه بسیار ساده است.

وی در ارتباط با حجم تولیدی این محصول ابراز داشت: بر اساس اندازه‌گیری‌های صورت گرفته میزان تولید گیاه کاکتوس میوه‌ای بین 20 تا 140 تن در هکتار است.

انتهای پیام/2452/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول