اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مظاهری در دیدار رئیس قوه مقننه:

مسئولان از فرصت کم نظیر به وجود آمده برای حل مشکلات اقتصادی مردم استفاده کنند

رییس حوزه علمیه اصفهان در دیدار رییس مجلس گفت: در شرایط فعلی که زمینه وحدت بین مسئولان نظام فراهم شده، همه باید از این فرصت کم‌نظیر، استفاده کرده و اقدامات جدی برای رفع معضلات اقتصادی مردم را به انجام رسانند.

مسئولان از فرصت کم نظیر به وجود آمده برای حل مشکلات اقتصادی مردم استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از دفتر حضرت آیت‌الله مظاهری، آیت الله حسین مظاهری در این دیدار بر ضرورت تعامل بین قوای سه‌گانه و وحدت و هماهنگی مسئولان نظام برای پیشبرد اهداف والای جمهوری اسلامی ایران تأکید نموده و اظهار کرد: در شرایط فعلی که زمینه وحدت و هماهنگی بین مسئولان نظام و سران قوا فراهم شده است، همه باید با وحدت و همسویی و همگامی هرچه بیشتر از این فرصت کم‌نظیر، نهایت بهره‌برداری را بنمایند و اقدامات جدی برای رفع مشکلات کشور به خصوص معضلات اقتصادی و معیشتی مردم به انجام رسانند.

وی در این زمینه تأکید کرد: بسیار به جا است که سران سه قوه به همراه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام برای استمرار و تقویت هماهنگی‌ها و یکپارچگی بین مسئولان نظام، به صورت مرتب تشکیل جلسه دهند و ضمن پیشبرد امور، از بروز و ظهور هرگونه اختلاف جلوگیری کنند.

 آیت‌الله مظاهری با اشاره به معضلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور، نابسامانی در امور اقتصادی را مهم‌ترین معضل فعلی مردم و کشور دانسته و افزود: سامان دادن اوضاع اقتصادی و حل معضلات معیشتی مردم باید در اولویت اول برنامه‌ها و اقدامات دولت و مجلس قرار گیرد و در این رابطه بیش از گذشته نیاز به هماهنگی و مشورت و وحدت بین قوا و مسئولان احساس می‌شود.

وی در ادامه  بیانات خود، حل و فصل مشکلات اقتصادی را محتاج صبر و استقامت مردم دانسته و خاطرنشان کردند: مردم بزرگوار چنانکه تا کنون نیز اثبات کرده‌اند باید در این زمینه صبر و استقامت ویژه از خود نشان دهند، زیرا در کوتاه مدت انتظار حل همه مشکلات و نارسایی‌ها را نمی‌توان داشت ولی به یاری خدا با استقامت و مقاومت ملّت و تلاش جدّی و اقدامات اساسی دولت و کمک ویژه و همراهی و مشارکت جدّی مجلس شورای اسلامی، شاهد رفع نواقص و اصلاح نارسایی‌های اقتصادی باشیم.

وی با اشاره به ضرورت به کار گیری تدبیر و عقلانیت در اصلاح امور، تصریح کردند: دولت هم باید توجه داشته باشد که رفع نواقص و مشکلات کشور خصوصاً نابسامانی‌های اقتصادی، به تنهایی و با تدبیر چند نفر امکان پذیر نیست، بلکه این اقدام مهم و اساسی نیازمند عقلانیت، بهره‌گیری از خرد جمعی و چاره‌جویی همراه با مشورت با افراد صاحب نظر در حوزه و دانشگاه به ویژه نخبگان و بزرگان و مراجع تقلید است.

مظاهری با اشاره به تأثیر تحریم‌های اقتصادی بر اقتصاد کشور، اظهار داشتند: حل مسأله تحریم‌ها، با درایت، تدبیر و حسن مدیریت مسئولان کشور امکان پذیر است و از این جهت لازم است به گونه‌ای که آقایی و کرامت ملت ایران حفظ شود بدون هرگونه ذلت پذیری، برای رفع تحریم‌ها هم اقدام و چاره‌جویی مناسب بشود.

در این دیدار پیش از سخنان آیت‌الله مظاهری، دکتر لاریجانی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اخیر و فراهم شدن فضای وحدت بین مسئولان نظام، رویکرد اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را رویکرد حمایت از دولت دانست و اظهار امیدواری کرد، با هماهنگی بین قوا و ایجاد تحوّلات داخلی و خارجی،کشور به استقرار و ثبات مناسب دست یابد.

انتهای پیام/2301/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول