اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان:

گلستان رتبه هفتم کشور را در جذب سرمایه‎گذار خارجی دارد/ رأی تاریخی نمایندگان به وزیر اقتصاد

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از کسب رتبه هفتم استان در جذب سرمایه‎گذار خارجی خبر داد.

گلستان رتبه هفتم کشور را در جذب سرمایه‎گذار خارجی دارد/ رأی تاریخی نمایندگان به وزیر اقتصاد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اکبر سوخت‎سرایی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: بر اساس تشخیص مرکز سرمایه‎گذاری کشور و ارزیابی‎های صورت گرفته گلستان توانست در جذب سرمایه‎گذار خارجی رتبه هفتم را کسب کند.

وی در خصوص انتخاب وزیر اقتصاد از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان بالاترین رأی را به وزیر اقتصاد دادند و این رأی تاریخی نشان می‎دهد که وزیر بخش اقتصاد مورد مقبول نمایندگان بوده چراکه وزارت اقتصاد به عنوان اهرم اقتصادی کشور محسوب می‎شود.

وزارتخانه موفق می‎تواند بر مشکلات فائق شود/ اقدامات دولت‎های نهم و دهم جزو آرزوی خیلی از دولت‎ها بود

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان افزود: بر خود تکلیف می‎دانیم که برای موفقیت دولت یازدهم و وزرای آنها تمام تلاش و همت خود را داشته باشیم.

سوخت‎سرایی با بیان اینکه وزارتخانه موفق می‎تواند بر مشکلات فائق شود، یادآور شد: کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و دشمن با تحریم‎های شکننده به دنبال شکست اقتصادی نظام اسلامی است لذا از مدیران عالی‌رتبه تا جزء و مدیران عملیاتی همه باید دست به دست یکدیگر دهند تا یک دولت موفق و وزارتخانه موفق داشته باشیم.

وی با اشاره به عملکرد دولت‎های نهم و دهم ابراز داشت: دولت‎های نهم و دهم از جمله دولت‎‎های پرتلاش نظام اسلامی بود که با یک شعار شکل گرفت و مبحث تعیین‎کننده این دولت‎ها، تحقق آرمان‎ها، اجرای منویات رهبری، گسترش عدالت اجتماعی و توسعه عدالت بود که در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شد که آرزوی خیلی از دولت‎ها بوده است.

اصلاح سیاست‎گذاری در دولت نهم و دهم اتفاق افتاد

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با بیان اینکه توزیع ثروت ملی با عنوان سهام عدالت در دولت‎های نهم و دهم اجرا شد، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‎ها و درآمدها بین عموم مردم مخصوصاً آنهایی که استحقاق بیشتری دارند، توزیع شد.

سوخت‎سرایی یکی دیگر از مهمترین اقدامات دولت‎های نهم و دهم را توزیع درآمد ملی و بودجه و اعتبار در نظام برنامه‎ریزی عنوان کرد و بیان داشت: اصل اصلاح سیاست‎گذاری در دولت نهم و دهم اتفاق افتاد به طوریکه در گذشته شمال کشور جزو استان‎های برخوردار محسوب می‎شد و باید فقط به توسعه کشاورزی می‎پرداخت و رویکرد صنعتی شدن در این استان وجود نداشت.

وی توسعه شهرک‎ها و نواحی صنعتی را از اقدامات مثبت دولت‎های نهم و دهم در گلستان برشمرد و افزود: نخستین بار کارخانه سیمان در این دوره شکل گرفت، صنایع فولاد و صنایع تبدیلی از جمله اقدامات خوب دولت در استان بود و ظرفیت‎ها تا حدودی در گلستان تکمیل شدند هر چند هنوز نیاز به کارهای بیشتری وجود دارد چنانکه از استان‎های دیگر عقب هستیم.

مجموعه‎های زیرساختی در گلستان موفقیت‎آمیز بوده است

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از آمادگی نیروی کار در بخش صنعت استان خبر داد و گفت: اقدامات دولت در بخش‎های راه و شهرسازی، مسکن‎مهر، جاده‎ها، فرودگاه‎ها، راه‎آهن و مجموعه‎های زیرساختی در گلستان موفقیت‎آمیز بوده است و استان توانست در بخش صنعت به رشد خوبی نسبت به گذشته برسد.

انتهای پیام/83001/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول