اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجتماع پرشکوه مردم همدان صورت گرفت

‌چشم انتظاری مادر به پایان رسید/ دیدار با فرزند ‌بعد از 27 سال

امروز مراسم باشکوه دیدار مادری چشم انتظار با فرزند شهیدش بعد از گذشت 27 سال در گلزار شهدای همدان برگزار شد.

‌چشم انتظاری مادر به پایان رسید/ دیدار با فرزند ‌بعد از 27 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شامگاه پنج‌شنبه همدان میزبان مادر شهید ایرج خرم‌جاه (یونس خاک) بود.

مادری که 27 سال چشم انتظار دیدار فرزند شهیدش مانده بود تا اینکه برنامه ماه عسل در ماه رمضان با دعوت از محمدجواد زمردیان و نشان دادن عکس آن شهید بزرگوار توانست با عنایت ویژه خداوند به این انتظار 27 ساله خاتمه دهد.

مادر شهید خرم جاه با استقبال با شکوه مردم همدان از میدان فرودگاه تا گلزار شهدای همدان میعادگاه عاشقانه مادر با فرزند خویش همراهی کردند.

 

مراسم با قرائت آیاتی از قرآن مجید و سپس سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز و مجری برنامه عبدالحسین جلالوند که هم‌رزم جعفر زمردیان بود با اشعاری در وصف رشادت‌های شهدا برنامه را شروع کرد.

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه این مراسم ما حصل یک برنامه بزرگ به نام ماه عسل است، اظهار کرد: خدای متعال در شناسایی هویت شهید ایرج خرم جاه به همه ما درس بزرگی می‌دهد.

وی اضافه کرد: شهید خرم جاه به مدت 27 سال به بهترین شکل ممکن با شاد کردن پدر و مادر محمد جعفر زمردیان بندگی خدا را به جا آورد.

جلالوند در ادامه با اشاره به اینکه شهید خرم جاه سال‌های سال آرامش را به پدر و مادری عزیز و کر و لال داد که همه چیز او به جعفر زمردیان شبیه بود و اینک بعد از گذشت این سال‌ها می‌خواهد که دل مادر چشم انتظارش را شاد کند.

وی افزود: خانواده آزاده گرانقدر زمردیان به خوبی امانتدار این شهید بودند.

در ادامه مراسم مادر شهید خرم جاه با اشاره به اینکه من از همه مردم همدان تشکر می‌کنم، گفت: من به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم که فرزندم در همدان باشد.

وی ادامه داد: از وقتی که وارد همدان شدن منتظر زیارت مزار فرزندم هستم و هنوز موفق به حضور بر سر مزار او نشدم و دلم برای دیدار خاک او پر می‌کشد. 

 

در ادامه این مراسم روحانی و باشکوه که روزهای به یاد ماندنی تشیع جنازه شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اذهان تداعی می‌کرد با حضور چند هزار نفری مردم دا‌رالمؤمنین همدان دختر شهید ابراهیمی بالای سن رفت و دکلمه‌ای از زبان حال شهید ایرج خرم جاه خطاب به مادرش و خانواده زمردیان قرائت کرد.

سپس مادر جعفر زمردیان دست گلی را به مادر شهید ایرج خرم جاه هدیه کرده و این دو مادر همدیگر را در آغوش گرفته و در گوش هم زمزمه کردند.

مادر شهید خرم جاه نیز دسته گلی را به گردن مادر زمردیان آویخت و از 27 سال میزبانی این مادر تقدیر کرد.

در ادامه تابلوی حاوی دل نوشته‌های جعفر زمردیان به مادر شهید خرم جاه تقدیم شد.

انتهای پیام/89019/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول