اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز توسط مادر شهید خرم‌جاه صورت می‌گیرد

پرده‌برداری از سنگ مزار شهید والامقام خرم‌جاه

امروز مادر شهید خرم‌جاه با حضور در شهرستان همدان پس از سال‌ها دوری از پسر ضمن دیدار با وی از سنگ مزارش پرده‌برداری می‌کند.

پرده‌برداری از سنگ مزار شهید والامقام خرم‌جاه

به گزارش خبرگزار فارس از استان البرز، مادر شهید ایرج خرم‎جاه پس از 27 سال با حضور در شهرستان همدان بر خاک پسر بوسه زده و دیدار خود را با جگر گوشه‌اش تازه می‌کند.

هر چند در این سال‌های دوری، مادر بر سر مزار شهیدی گمنام حاضر می‌شد و با وی درد و دل می‌کرد، اما امروز وعده دیدار مادر و فرزند تازه می‌شود و اشک شوق از این دیدار بر گونه‌های مادر جاری خواهد شد.

مادر که دیگر بر اثر کهولت سن کمرش خمیده شده؛ اما برای دیدار فرزندش جان دوباره‌ای گرفته و برای این دیدار لحظه‎شماری می‎کند.

مادر این شهید از زمان شهادت پسر تاکنون دو بار پرواز کرد، یکبار در 27 سال پیش زمان تحویل پیکر شهیدی که امروز مشخص شد وی مفقودالاثر است و بار دیگر عصر امروز با حضور در مزار پسر شهیدش پس از 27 سال دوری.

رئیس بنیاد شهید  و امور ایثارگران شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه مادر شهید خرم‌جاه امروز عازم همدان شده و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساعت 6 و نیم بعدازظهر در گلزار شهدای همدان حاضر می‌شود گفت: پس از اسارت جعفر زمردیان در دوران دفاع مقدس، پیکر مطهر شهید ایرج خرم‎جاه به اشتباه تحویل خانواده وی در همدان می‌شود.

احمد رجبی تأکید کرد: در این راستا قبل از خاکسپاری چند قطعه عکس پیکر مطهر این شهید به یادگار نزد خانواده زمردیان بود که پس از آزادی وی از زندان‌های رژیم بعث عراق، تحقیق برای شناسایی هویت شهید در خاک خفته گلزار شهدای همدان آغاز می‌شود.

وی افزود: پس از تحقیقات به عمل آمده و همچنین حضور آزاده جعفر زمردیان در برنامه ماه عسل و انتشار عکس شهید خرم‎جاه پس از 27 سال پیکر وی در این استان شناسایی شد.

این مسئول ادامه داد: شهید ایرج خرم‎جاه در سن 14 سالگی در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمد و امروز بعد از 27 سال دوری، مادر مزار وی را به آغوش خواهد کشید.

به گفته رجبی صبح امروز مادر این شهید بزرگوار همراه با دو تن از خانواده معظم شهدا و بدرقه مسئولان و همچنین همراهی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ساوجبلاغ عازم استان همدان شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ساوجبلاغ اذعان داشت: مزار شهید خرم‎جاه در استان همدان باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/2302/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول