اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه همدان:

شهید خرم‌جاه تأثیر شگرفی بر جامعه گذاشت

نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه بزرگداشت شهید خرم‌جاه پرشور برگزار می‌شود، گفت: تأثیر این شهید بزرگوار در جامعه شگرف است.

شهید خرم‌جاه تأثیر شگرفی بر جامعه گذاشت

حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به بزرگداشت شهید خرم‌جاه در همدان اظهار کرد: همان گونه که مردم در جریان هستند 27 سال پیش جعفر زمردیان اسیر می‌شوند و شهیدی که شباهت زیادی به ایشان داشته در همدان و به نام ایشان تشییع و دفن می‌کنند.

وی افزود: بعد از آزادی اسرا، زمردیان جزو آزاده‌ها به کشور برمی‌گردد و خانواده ایشان متوجه می‌شوند که ایشان اسیر بوده‌اند و شهید نشده‌اند بنابراین شهیدی که به جای ایشان تشییع شده بود گمنام بوده است.

نماینده ولی‌ فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به برنامه عسل تصریح کرد: با حضور زمردیان در این برنامه و عنوان این موضوع، مردم نیز در این رابطه کمک کردند تا اینکه جستجوها به نتیجه رسید و به نام شهید خرم‌جاه شناخته شد.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه یادواره‌ای به نام این شهید با عنوان یونس خاک برگزار می‌شود و طی مراسمی سنگ قبر این شهید بزرگوار تعویض شده و از خانواده ایشان تجلیل شود.

رضوی‌راد با بیان اینکه تجلیل از شهدا امری لازم است، گفت: شهدا در بین مردم ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی با اشاره به 8 هزار شهید استان همدان یادآور شد:‌ در سطح استان برنامه‌های مختلفی در راستای زنده‌ نگه داشتن نام و یاد شهدا برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به کنگره شهدا و یادواره‌های مختلف در سطح استان اشاره کرد.

نماینده ولی‌ فقیه در سپاه همدان با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری امروز تجلیل از شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: اگر ما بخواهیم راه و هدف شهدا ادامه پیدا کند باید زندگینامه، وصیت‌نامه و حضور شهدا در دفاع مقدس برای دفاع از کشور به نسل امروزی و جوان امروزی را یادآوری کنیم و انتقال دهیم.

به گفته وی با توجه به هجمه فرهنگی دشمن که اعتقادات و باورها را نشانه رفته است انتقال شیوه زندگی و هدف و ارزش‌های شهدا به نسل جوان نیاز جامعه امروز است.

رضوی‌راد تأکید کرد: زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا می‌تواند ما را در عرصه دفاع از انقلاب و کشور کمک کند.

وی ادامه داد: شهدایی که چون شهید خرم‌جاه هویت آنها بعد از 27 سال مشخص می‌شود و به آغوش خانواده خود برمی‌گردند می‌تواند تأثیر شگرفی در جامعه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه همدان با اشاره به حضور پرشور مردم در یادواره شهید خرم‌جاه بیان داشت:‌ مردم ولایتمدار همدان همواره در مراسم‌هایی که به نام و یاد شهدا مزین است حضوری باشکوه و پرشور دارند.

وی اضافه کرد: فردا نیز مردم غیور همدان با اشتیاق در این مراسم حضور می‌یابند و به خانواده این شهید بزرگوار نشان می‌دهند که طی این 27 سال مردم همدان این شهید عزیز را فراموش نکرده‌اند.

رضوی‌راد تأکید کرد: شهید به هر نقطه از ایران اسلامی که تعلق داشته باشد برای دفاع از مملکت و ارزش‌های اسلام به شهادت رسیده بنابراین تجلیل از شهدا امری ضروری و لازم است.

وی با بیان اینکه این مسائل در زمان دفاع مقدس با توجه به گستردگی عملیات‌ها و حضور رزمندگان در جبهه‌ها امری طبیعی بوده، خاطرنشان کرد: باید اصل کار که همان راه، هدف و آرمان شهدا است را فراموش نکنیم و در مسیر شهدا حرکت کنیم.

انتهای پیام/89006/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول