اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آبیک:

نقش تعاونی‌ها در کاهش تصدی‌گری مؤثر است

معاون فرماندار شهرستان آبیک نقش تعاونی‌ها در کاهش تصدی‌گری در بخش‌های دولتی را مؤثر و انکارناپذیر بیان کرد.

نقش تعاونی‌ها در کاهش تصدی‌گری مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حمید بغدادی در جلسه کمیته توسعه بخش تعاون در مناطق روستایی شهرستان آبیک که عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در تفاهم‌نامه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ تشکیل تعاونی‌ها در مناطق روستایی در دستور کار قرار گرفته است که تحقق این امر می‌تواند در کاهش تصدی‌گری در بخش‌های دولتی، تحکیم و افزایش مشارکت‌های مردمی در امور عمرانی، اقتصادی و اجتماعی برای انجام امور از سوی تعاونی دهیاری‌ها در حوزه بخش‌های شهرستان‌ها و استان‌ها تأثیر به سزایی داشته باشد.

وی ایجاد اشتغال، گسترش عدالت اجتماعی، توانمندسازی اقشار متوسط و کم‌درآمد روستایی و بهره‌گیری از بخش تعاون و کمک به ارتقای سطح تعاونی‌ها در روستاها را از اهداف توسعه بخش تعاون در مناطق روستایی برشمرد و افزود: دهیاری‌ها در روستاها مانند شهرداری کوچک عمل می‌کنند بنابراین مطلوب است شوراها و دهیاران با محول کردن امور روستاها به بخش تعاون و در اختیار قرار دادن طرح‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به تعاونی‌ها در راستای توسعه روستاها گام‌های مؤثری بردارند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه کمتر از شش ماه از تفاهم‌نامه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گذرد، مطلوب است که دهیاران و بخشداران پیگیر موضوع توسعه تعاونی‌ها در روستاها باشند و از پیشرفت برنامه تعاونی‌ها اطلاع یافته و گزارشی از تعاونی‌ها را به فرمانداری ارسال کنند تا پس از بررسی و تجزیه و تحلیل به استان قزوین ارسال شود.

معاون فرماندار شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: اگر تعاونی‌ها در مناطق روستایی تقویت شوند، شاهد فعالیت‌های چشم‌گیری در روستاها خواهیم بود.

بغدادی اضافه کرد: اعضای تعاونی‌ها باید از افراد تحصیلکرده، متخصص و مجرب باشند تا بتوانند با طراحی طرح‌های عمرانی و اقتصادی در رشد و توسعه روستاها گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

وی تصریح کرد: با فعال شدن تعاونی‌های مناطق روستایی علاوه بر کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، آن‌ها می‌توانند فعالیت و دقت بیشتری داشته باشند؛ بنابراین اگر هم سودی عایدشان شود نصیب اعضای تعاونی‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با فعالیت تعاونی‌ها در روستاها و محول کردن امور روستاها به تعاونی‌ها، شاهد تسریع و پیشرفت در عمران و امور روستایی خواهیم بود.

معاون فرماندار شهرستان آبیک تصریح کرد: مسئولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نباید تعاونی‌ها را به حال خود رها کنند بلکه باید با راهنمایی و هدایت تعاونی‌ها در راستای رفع مشکلات تعاونی‌ها گام برداشته تا بتوانند جایگاه واقعی خود را به دست آورند.

بغدادی با تشبیه تعاونی‌های تازه تأسیس به بچه‌ای که تازه راه افتاده است، اذعان داشت: مسئولان باید با اطلاع‌رسانی و آموزش به اعضای تعاونی‌ها، جایگاه حقوقی تعاون را تبیین کرده تا بتوانند با مساعدت مسئولان فعالیت‌های خود را گسترش دهند چراکه تعاونی‌ها با تفاهم و تعامل با مسئولان می‌توانند فعالیت‌های زیادی را به منصه ظهور برسانند.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول