اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست‌های هم‌اندیشی غیر‌رسمی شورای چهارم ادامه دارد

بحثی در خصوص شهردار آینده نشده است / اصلاح ساختار هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها در اولویت

برای دومین بار و در پشت درهای بسته اعضای شورای چهارم گرد هم آمدند تا در خصوص مدیریت شهری و معضلات و مشکلات بحث و بررسی داشته باشند اما به گفته اکثریت اعضا بحثی در خصوص شهردار صورت نگرفته است.

بحثی در خصوص شهردار آینده نشده است / اصلاح ساختار هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها در اولویت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بعد از پایان این جلسه تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل در دور چهارم بعد از پایان این جلسه غیر‌رسمی و غیر‌علنی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اعلام کردند که در این جلسات محوریت و موضوعیت مباحث بیشتر تبادل نظر و آشنایی دیدگاه‌های اعضای جدید در خصوص مسائل مختلف شهری است که سعی می‌شود در این جلسات به یک همدلی و تعامل و نزدیکی نیز دست پیدا کنیم.

حسین افسانه منتخب دور چهارم شورای شهر اردبیل گفت: جلسه هماهنگی و تبادل اطلاعات برای دومین بار بین اعضای چهارم پارلمان محلی برگزار شد تا اعضا با دیدگاه‌های هم در حل و فصل مسائل و معضلات شهری اشنا شده و بحث و بررسی‌های خود را انجام دهند.

وی یادآور شد: تعامل با سایر دستگاه‌ها در این جلسات مطرح شده ولی اکثریت موضوع جلسه مباحث کلی و گاه به صورت پراکنده بوده که امیدواریم در جلسات آینده بتوانیم منسجم‌تر و در نقطه مشترک اهداف و دیدگاه‌هایمان را پیگیری کنیم.

منتخب دور چهارم شورای شهر اردبیل اذعان داشت: یکی از ثمرات این جلسات آشنایی اعضا با دیدگاه‌های همدیگر و روان شدن کارها در خصوص مدیریت شهری و مسائل متنوعی بود که شهروندان با آن روبرو بودند که خواستیم در این زمینه قدمی مثبت برداریم.

 

فعلاً در خصوص شهردار آینده صحبتی انجام نشده است

افسانه با بیان اینکه ممکن است تا 12 شهریور ماه زمان آغاز به کار شورای چهارم یک جلسه دیگر را نیز برگزار کنیم، تصریح کرد: با انتخاب هیئت رئیسه و شهردار در موعد مقرر فرصت و زمان باقی برای اظهار نظر وجود دارد و در این جلسات در خصوص انتخاب شهردار نیز هیچ بحث و تبادل‌نظری صورت نگرفت.

این مسئول افزود: قطعاً‌ قرار نیست در خصوص شهرداری اردبیل با قاطعیت سخنی بگوییم یا بخواهیم در این زمینه اظهار‌نظری داشته باشیم.

منتخب مردم در پارلمان محلی در خصوص ضرورت حضور شهردار در این جلسات بیان داشت: اگر اعضای شورای صلاح بدانند که شهردار در این جلسات حاضر شود قطعاً‌ حضور پیدا خواهد کرد وگرنه نیازی به حضور شهردار نخواهد بود.

افسانه با رد گزینه‌های مطرح شده در خصوص شهردار آینده اردبیل خاطرنشان کرد: از طرف اعضا گزینه‌ای مطرح نشده و حتی پیشنهاد نیز نکرده‌ایم.

وی در خصوص حضور خود در ترکیب هیئت رئیسه شورای چهارم نیز  : در این زمینه تصمیمی نگرفته‌ام و بعداً در این زمینه اظهارنظر خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منتخب دور چهارم شورای شهر اردبیل در پاسخ به این سئوال که در کدام کمیسیون راغب به حضور هستید، افزود: با توجه به علاقه شخصی به فضای سبز و عمران شهری علاقمند هستم در این کمیسیون حضور فعال داشته باشم.

 

در انتخابات هیئت رئیسه شرکت نمی‌کنم

یکی دیگر از منتخبان شورای شهر اردبیل در دور چهارم در خصوص جلسات غیر‌رسمی و غیر‌علنی اعضای شورای چهارم اظهار داشت: واقعیت این است که این جلسات بیشتر از نوع تعامل و همفکری و نزدیکی دیدگاه‌ها به هم است و اعضای 13 نفره جلسات هم‌اندیشی خوبی را تاکنون برگزار کرده‌اند.

محمد اصلانیان عنوان کرد: ممکن است تا 12 شهریور ماه یک جلسه هم‌اندیشی دیگر نیز برگزار شود و شاید هم این جلسه برگزار نشود اما معتقدم برگزاری این جلسات بسیار مفید و موثر بوده و در پیشبرد امور می‌تواند راهگشا باشد.

وی با دفاع تمام قد از عملکرد شهردار اردبیل و با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شهردار اردبیل در چند سال اخیر افزود: فعلاً صلاح نیست در خصوص شهردار اردبیل موضوعات و مباحثی مطرح شود و حضور شهردار نیز در جلسات غیر‌رسمی ما موضوعیت ندارد.

منتخب دور چهارم شورای شهر اردبیل با اعلام اینکه به هیچ‌ عنوان در ترکیب هیئت رئیسه قرار نمی‌گیرم، ادامه داد: بنده برای این انتخابات کاندیدا نخواهم شد.

 

تغییر شهردار در دستور کار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دیگر منتخب شورای شهر اردبیل در دور چهارم نیز در پایان نشست غیر‌علنی منتخبان شورای چهارم در اردبیل تصریح کرد: به حمد‌الله نشست‌های غیر‌رسمی و غیر‌علنی منتخبان چهارم در آشنایی بیشتر و تعامل برای آغاز فعالیت رسمی برگزار شده که این نشست‌ها امیدوار‌کننده به نظر می‌رسد.

جواد زنجانی یادآور شد: امیدواریم با تعامل و تفاهم شاهد حرکت‌های مثبت اعضای شورای چهارم باشیم که نمود آن قطعاً‌ در حوزه خدمتگزاری، عمران و آبادانی مشهود خواهد بود.

وی با بیان اینکه محوریت این جلسه آشنایی با نکته نظرات اعضا و مباحث طرح شده مختلف است، گفت: در خصوص ترکیب هیئت رئیسه، وظایف هیئت رئیسه، نارسایی شهری، در‌آمدها، مشکلات و معضلات شهری در این جلسات مباحث و دیدگاه‌هایی مطرح می‌شود که امیدواریم در نقطه مشترک همدلی‌ها و تفاهم بتوانیم به هم نزدیک شویم.

منتخب دور چهارم شورای شهر اردبیل با بیان اینکه این جلسات رسمی نیست و بیشتر جنبه دوستانه و آشنایی دارد، عنوان کرد: نیازی نیست در این جلسات شهردار حضور پیدا کند و بخواهد گزارشی از عملکرد خود ارائه کند.

زنجانی با بیان اینکه تاکنون در خصوص شهردار اردبیل و عملکرد وی نقد جدی مطرح نشده است، بیان داشت:‌ هر شهروند و هر عضو شورا می‌تواند عملکرد شهرداری را مورد نقد و بررسی قرار دهد و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه احتمالاً دو تا سه مورد جلسه دیگر تا 12 شهریور ماه برای آگاهی در خصوص دیدگاه‌های شورای و شهرداری با منتخبان دور چهارم برگزار کنیم، افزود: اولویت کاری ما در کنار انتخابات هیئت رئیسه تعیین ساختار کمیسیون‌ها و ابلاغ بخشنامه‌های جدید وزارت کشور در خصوص تعیین تکلیف شهرداری‌ها و انتخاب آنها در چارچوب قانون و مقررات خواهد بود که قطعاً در این زمینه مباحث خودمان را پیگیری خواهیم کرد.

نائب رئیس شورای سوم تصریح کرد‌: بعد از ارزیابی نهایی از وضعیت شورای چهارم در خصوص نامزدی خود برای ترکیب هیئت رئیسه شورای چهارم اظهار نظر خواهم کرد.

انتهای پیام/62004/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول