اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهار ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

واکسینه شدن بیش از 283 رأس دام در قاین

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت: در چهار ماهه نخست امسال تعداد 283 هزار و 642 رأس دام سبک در شهرستان قاینات بر علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام واکسینه شده‌اند.

واکسینه شدن بیش از 283 رأس دام در قاین

سید حبیب حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: بیماری تب مالت، شاربن و تب کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال تعداد 283 هزار و 642 رأس دام سبک در شهرستان قاینات بر علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام واکسینه شده‌اند، افزود: همچنین 840 رأس دام سنگین بر علیه این بیماری‌ها واکسینه شدند.

صدور شناسنامه برای 291 رأس قلاده

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات ادامه داد: برای پیشگیری از بیماری هاری از ابتدای سال جاری برای 291 قلاده واکسیناسیون انجام شده است و همچنین شناسنامه برای این قلاده‌ها صادر شده است.

حسینی در ارتباط با بیماری‌های واگیردار بین انسان و دام گفت: بیماری تب برفکی و آبله گوسفندی و بز از جمله بیماری‌های واگیردار در بین دام‌ها است.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری 3 هزار و 595 رأس دام سنگین بر علیه این بیماری‌ها واکسینه شده‌اند، متذکر شد: از ابتدای سال جاری تعداد 188 هزار و 850 رأس دام سبک بر علیه بیماری‌های واگیر واکسینه شدند.

حمام ضد کنه برای پیشگیری از بیماری تب کنگو

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات اضافه کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری برای پیشگیری از بیماری تب کنگو حمام ضد کنه برای 68 هزار و 500 رأس دام سبک انجام شده است.

حسینی اذعان داشت: همچنین طی مدت ذکر شده برای یک هزار و 25 رأس دام سنگین حمام ضد کنه انجام شده است.

وی از سم‌پاشی 171 هزار متر مربع جایگاه برای پیشگیری از بیماری تب کنگو در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/69019/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول