اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی مسجد

‌شبستان‌ مسجد جامع راور افتتاح شد

به مناسبت روز جهانی مسجد،‌ ‌شبستان جدید مسجد جامع شهر راور افتتاح شد.

‌شبستان‌ مسجد جامع راور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، سه‌شنبه شب با حضور امام جمعه‌، فرماندار و مسئولان شهرستان راور شبستان جدید مسجد جامع افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

امام جمعه راور در این مراسم با اشاره به مناسبت روز جهانی مسجد گفت: توسعه و ساخت مساجد به منظور ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) انجام می‌شود و در روایت است که مسجد خیرالبقاء و بهترین بقعه‌ها و قطعه‌های زمین هستند.

حجت‌الاسلام علی تویسرکانی خاطر نشان کرد: اسلام‌ به ساخت اماکن فرهنگی و عبادی به ویژه مسجد عنایت خاصی دارد و به همین دلیل است که پیامبر اکرم (ص) در نخستین گام خود به منظور آماده‌سازی زیرساخت مدینه نبوی‌ به تأسیس مسجد به عنوان پایگاه ارتباط با خدا و مرکز رسیدگی به امور دنیا و آخرت مردم توجه کردند.

وی افزود: ساخت پایگاه‌های فرهنگی و مساجد از اقداماتی است که در روایات ائمه اطهار (ع) و آیات قرآن کریم تأکید زیادی بر آن شده‌ و از مصادیق روشن باقیات ‌صالحات است، همان‌گونه که نبی مکرم اسلام (ص) نیز فرمودند یکی از نیکی‌ها و کارهای ماندگار مؤمن که پس از مرگش به کمک او می‌رسد، همان مسجدی است که ساخته است.

امام جمعه راور مسجد را پایگاه انقلاب اسلامی خواند و عنوان کرد: مسجد مکانی است که انقلاب اسلامی‌ از آنجا آغاز شد و امروز به برکت همین مکان مقدس شاهد صدور انقلاب اسلامی به دنیا هستیم.

این مسئول با اشاره به بیانات بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران در مورد مسجد تصریح کرد: امام راحل از زمان ورود به میهن اسلامی، 580 مرتبه در مورد اهمیت و جایگاه مسجد تأکید کرده‌اند که از جمله فرمایشات ایشان این بود که «ما از توپ و تانک نمی‌ترسیم، ما از خالی شدن مساجد می‌ترسیم»، یا در جایی دیگر فرمودند «مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید».

تویسرکانی، مساجد را سنگر مبارزه با بدعت‌ها دانست و افزود: امروز دشمنان ما تلاش می‌کنند تا از طریق جنگ نرم بر فرزندان ما مسلط شوند و به این منظور از شیوه‌های گوناگونی مانند مدگرایی، ترویج بی‌بند و باری، مواد مخدر و تفرقه‌ میان اقوام و همچنین القای یأس و ناامیدی در بنیه مردم استفاده می‌کنند.

وی اذعان داشت: بر این اساس مسجد نقش اساسی و محوری در ترویج فرهنگ اسلامی دارد و محلی مناسب برای شناساندن جوانان با اینگونه شیوه‌های ضدفرهنگی دشمن است.

امام جمعه راور در پایان متذکر شد: در ساخت شبستان مسجد جامع راور حدود یک میلیارد تومان هزینه شده‌ و از خیران و متمکنان درخواست داریم برای ساخت گلدسته‌ها‌، کاشی‌کاری و محوطه‌سازی ورودی مسجد جامع را یاری‌ کنند.

انتهای پیام/2446/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول