اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رباط کریم:

مسجد اصلی‌ترین پایگاه رشد و تعالی بشر است

فرماندار رباط کریم با گرامیداشت هفته جهانی مساجد گفت: مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و نماز جماعت و تشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر هماهنگی و انسجامی است که حضور در مسجد فراهم می‌آورد.

مسجد اصلی‌ترین پایگاه رشد و تعالی بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان رباط کریم، بیژن سلیمان‌پور با اشاره به جایگاه مهم و بی‌بدیل مساجد در اسلام و ایران اظهار داشت: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خود می‌تواند موید نقش فرهنگی والا و غنی مساجد باشد، چراکه در دوران ستمشاهی مساجد جایگاه اولیه خود را باز یافته و محل تجمع مسلمین، تبادل اطلاعات، انسجام گروه‌ها، ایجاد تشکل‌های اسلامی، محل روشنگری و اطلاع‌رسانی و همچنین محل مبارزه با طاغوتیان در ابعاد مختلف بود.

وی افزود: مسجد هم بعد معنوی و مذهبی انسان را تقویت می‌کند و هم بعد ارتباطات اجتماعی انسان را افزایش می‌دهد و فضا و بستر شکوفایی انسان در محضر خداست.

فرماندار رباط کریم به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تغییر سبک زندگی اشاره و تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی در مساجد با بیان زیبا و معرفی الگوهای شایسته‌ای همچون پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) محقق می‌شود، چراکه در ارائه الگوهای مناسب و مطالب آموزنده‌ای که در اسلام وجود دارد مسجد می‌تواند سبک زندگی اسلامی را به مردم بیاموزد.

سلیمان‌پور با بیان اینکه مسجد اصلی‌ترین پایگاه عبادت، معنویت و رشد و تعالی بشر است، گفت: تمام فعالیت‌های فرهنگی و دینی مساجد باید در سطح جامعه اسلامی، محوریت پیدا کند و برای رسیدن به این امر هیچ چیزی نمی‌تواند سد راه شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رباط کریم خاطرنشان کرد: نیاز امروز جهان اسلام، وحدت و همبستگی و اتحاد در مقابل دشمنان اسلام است و مساجد می‌توانند نقش اصلی را در تحکیم همدلی و یکپارچگی مسلمین ایفا کنند.

هفته تکریم و تجلیل مساجد از 30 مرداد تا 5 شهریورماه جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2302/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول