اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

مسجد در ایران مرکز افشاى اسرار زمامداران فاسد رژیم طاغوت شد

امام جمعه نیکشهر گفت: در کشور ایران مسجد مرکزى براى حرکت، آگاهى، نهضت و افشاى اسرار زمامداران فاسد و خودفروخته رژیم طاغوت شد.

مسجد در ایران مرکز افشاى اسرار زمامداران فاسد رژیم طاغوت شد

حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: مسجد به‏ عنوان یک پایگاه دین، عبودیت و معرفت، می‎‏تواند براى جوامع اسلامى‏ منشأ و سرآغاز حرکات بزرگ و برکات ماندگار باشد.

امام جمعه نیکشهر بیان کرد: پدید آوردن هویتى به نام مسجد، در شمار زیباترین و پرمغزترین ابتکارهاى اسلام در آغاز تشکیل جامعه اسلامى است.

این مسئول اضافه کرد: مسجد خانه خدا، کانون ذکر و معراج معنوى و عرصه علم و جهاد و تدبیر دنیوى، جایگاه عبادت و پایگاه سیاست است.در مسجد اسلامى، شور و بهجت عبادت خالص با نشاط زندگى پاک و خردمندانه و سالم، در هم می‎آمیزد و فرد و جامعه را به طراز اسلامى آن نزدیک می‎کند.

لطفیان سرگزی اذعان داشت: مسجد، مظهر آمیختگى دنیا و آخرت و پیوستگى فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه مکتب اسلام است.

امام جمعه نیکشهر خاطرنشان کرد: روح مسجد، کالبد زندگى را پرنشاط و پرانگیزه می‎سازد، در هرجا سامان زندگى است، مسجد، مرکز و کانون اصلى است.

وی افزود: در بناى شهر و روستا، در مدرسه و دانشگاه، در مراکز جمعیتى از بازارهاى کسب و کار تا فرودگاه‌ها و جاده‎‏ها و پایانه‎هاى سفرى و تا آسایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و بوستان‌ها و گردشگاه‎ها، در همه و همه باید مسجد را همچون قطب و محور بنا نهاد.

این مسئول یادآور شد: مسجد، نه فقط در زمان ما و نه فقط در کشور عزیز اسلامى ما، بلکه در نقاط مختلف عالم و در طول تاریخ، منشأ آثار بزرگ و نهضت‌ها و حرکت‌هاى اسلامى بزرگى شده است، مانند قیام مردم کشورهاى شمال آفریقا که مسلمان هستند، مثل الجزایر و دیگر کشورهایى که سال‌ها در زیر سلطه نظامى استعمار فرانسوى‏ها بودند ؛ از مساجد شروع شد که به پیروزى هم رسید و کشورها استقلال پیدا کردند.

وی گفت: انقلاب در این کشورها هم، آن‏روزى رو به شکست رفت و دوباره ملت‌ها استقلال خودشان را از دست دادند که رابطه خود را با مساجد و با دین و ایمان مساجد قطع کردند.

سرگزی تاکید کرد: به ‏طورکلى مسجد به ‏عنوان یک پایگاه دین، عبودیت و معرفت، مى‏تواند براى جوامع اسلامى منشأ و سرآغاز حرکات بزرگ و برکات ماندگار باشد.

لطفیان سرگزی بیان داشت: یکى از علل پیروزى این انقلاب مبارک در ایران اسلامى و یا لااقل سهولت این پیروزى این بود که مردم به مساجد اقبال پیدا کردند، جوانان، مساجد را پر کردند و علماى اعلام، مساجد را به ‏عنوان مرکزى براى تعلیم، تربیت، روشنگرى افکار و اذهان مورد استفاده قرار دادند و مسجد، مرکزى براى حرکت، آگاهى، نهضت و افشاى اسرار زمامداران فاسد و خود فروخته رژیم طاغوت شد.

انتهای پیام/75004/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول