اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد:

همایش «مساجد و جهان اسلام» پیوند جامعه با مسجد را افزایش می‌دهد

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش «مساجد و جهان اسلام» پیوند جامعه با مسجد را افزایش می‌دهد.

همایش «مساجد و جهان اسلام» پیوند جامعه با مسجد را افزایش می‌دهد

حجت‌الاسلام رضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به اهداف و تشکیل مساجد اشاره و  اظهار کرد: مسجد از زمان ظهور اسلام به عنوان نماد اسلامی مطرح بوده و پیامبر با سوق دادن عمده مراکز عمومی و حکومتی به مساجد در واقع مسجد را کانون نظام سیاسی جهان اسلام معرفی کرده، است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مهم سیاسی و اجتماعی در مساجد صورت می‌‌گرفت حتی طرح‌ریزی بسیاری از عملیات‌های نظامی در این مکان مقدس بوده و مساجد به عنوان کانون عشق و مودت، میان مسلمانان نقش بسزایی در ایجاد فضای معنوی در جهان اسلام داشته و دارند.

قاسمی بیان داشت: در دوران پیامبر بزرگ اسلام مساجد از جایگاه والای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برخوردار بودند و مردم آن دوران مسایل خود را در مساجد حل می‌کردند و در عصر حاضر نیز باید مساجد جایگاه واقعی خود را در جامعه نهادینه کنند.

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به پیش‌رو بودن روز جهانی مساجد اشاره کرد و یادآور شد: مسجد، نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده و ارزش و اعتبار خود را میان مسلمانان حفظ کرده از این‌رو باید از این اعتبار معنوی برای حفظ و تحکیم بنیان حکومت اسلامی بهره ببریم.

وی، با بیان این‌که دشمن از اختلاف و شکاف بین مسلمانان امیدوار می‌شود، تصریح کرد: مسجد، باید تجلی‌گاه پرشکوه انسجام و یکپارچگی امت اسلامی باشد؛ زیرا نمایش وحدت و همدلی مسلمانان، بقای اسلام را تضمین می‏کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، با اشاره به اینکه نهضت اسلامی از مساجد و با پیش‌گامی مومنان مسجدی شکل گرفت، افزود: فضای ارتباط صمیمی و دینی فضای ارتباط در مساجد است.

قاسمی خاطرنشان کرد: اسلام برای ما ساختاری فراهم کرده که توانسته‌ایم به نیازهای اجتماعی انسان پاسخ دهیم و می‌توان مسجد را به عنوان یک سرمایه اجتماعی و یک پایگاه موفق و موثر جمعی معرفی کرد.

این مسئول گفت: پالایش درون از آلودگی‌ها، گسترش معنویت و اخلاق، توسعه فهم و درک و رفتار صحیح و رسیدگی به نیازها از کارکردهای متنوع مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: مسجد علاوه بر این‌که کارکرد دینی و معرفتی دارد باعث شده تا دشمنان اسلام همچنان از این خانه متبرک الهی در خشم و غضب باشند و نتوانند اهداف شوم خود را در جامعه اسلامی به اجرا بگذارند.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش «مساجد و جهان اسلام» اشاره و افزود: دومین همایش ملی«مساجد و جهان اسلام» با محوریت شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در یاسوج برگزار می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: برگزاری همایش ملی«مساجد و جهان اسلام» پیوند امت اسلامی با مساجد را مستحکم و باید زمینه بین‌المللی شدن همایش فراهم شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: در این همایش 348 مقاله از سراسر کشور قریب به یک ماه ارسال شد که هرکدام از این مقالات دارای ویژگی‌های خاصی است که بخشی از آن‌ها در حد چاپ به صورت کتاب هستند و نفرات برتر این همایش 30 مردادماه با برگزاری همایشی در یاسوج تجلیل می‌شوند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین همایش ملی «مساجد و جهان اسلام» 30 مرداد ماه جاری همزمان با هفته جهانی مساجد در یاسوج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82011/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول