اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر خبر داد

گلباران موزه رئیس علی دلواری و تپه رشادت در روز ملی مبارزه با استعمار

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: در روز ملی مبارزه با استعمار موزه رئیس‌علی دلواری و تپه رشادت به‌عنوان اولین رزمگاه این سردار بزرگ جنوب با استعمارگران انگلیسی گلباران می‌شود.

گلباران موزه رئیس علی دلواری و تپه رشادت در روز ملی مبارزه با استعمار

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامحسین زارعی ظهر امروز در نشست هماهنگی ستاد گرامیداشت سالروز شهادت رئیس‌علی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار اظهارداشت: شهید رئیس‌علی دلواری با درک شرایط موجود و تجاوز قوای انگلیس به خاک ایران عزیز با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و با پیروی از فتواها و رهنمودهای روحانیت مبارز دلیرانه سلاح بر دوش گرفت و با همراهی همرزمان دلیر و نستوه خود شجاعانه بر قلب دشمن متجاوز یورش برد زمین و زمان را برای حضور غاصبانه استعمارگران تنگ و غیرقابل تحمل کرد.

وی با بیان اینکه روز 12 شهریور، سالروز شهادت رئیس‌علی دلواری به‌عنوان روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس در تقویم ملی کشورمان ثبت شده است تاکید کرد: 5 کمیته شامل کمیته‌های تدارکات، امنیتی، فرهنگی هنری، علمی پژوهشی و تبلیغات برای برگزاری این همایش تشکیل شده‌اند و با هماهنگی و همکاری و برنامه‌ریزی لازم انتظار داریم برنامه‌ای در خور نام و شخصیت رئیسعلی دلواری برگزار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: این کمیته‌ها در این روز در قالب همایش روز ملی مبارزه با استعمار 40 برنامه مختلف در استان بوشهر از جمله نشست علمی با حضور محققان برجسته، گلباران موزه رئیسعلی دلواری، گلباران تپه رشادت، برنامه‌های سنتی، برپایی نمایشگاه‌های مختلف هنری فرهنگی، و مسابقات بومی محلی برگزار می‌شود.

زارعی افزود: تقدیر از خانواده شهدای دلوار و بازسازی قبر رئیسعلی دلواری و همچنین پخش مراسم بزرگداشت رئیسعلی از طریق شبکه سراسری از جمله برنامه‌هایی است که مورد توجه ستاد قرار دارد.

وی اضافه کرد: گلباران تپه رشادت در دلوار و همچنین رژه نیروهای مسلح در همایش و ساخت انیمیشن رئیسعلی دلواری نیز از دیگر برنامه‌هایی است که امیدوار هستیم اجرایی شوند.

انتهای پیام/66006/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول