اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بوشهر تاکید کرد

رئیسعلی دلواری نماد ایستادگی، مردانگی و شجاعت در مقابل استعمارگران

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: رئیسعلی دلواری نماد ایستادگی، مقاومت و شجاعت در برابر استعمارگران است.

رئیسعلی دلواری نماد ایستادگی، مردانگی و شجاعت در مقابل استعمارگران

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد حسن پرآور ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری،افزود: بدون شک رئیسعلی دلواری نماد مقاومت دینی و ملی ایران اسلامی است و این مرد بزرگ با ایستادگی در برابر استعمار انگلستان، نام ایران را در جهان بلندآوازه کرده است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک ضرورت است، افزود: گسترش فرهنگ اصیل اسلامی تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام است چرا که رئیسعلی دلواری با فتوای مراجع عظام مردانه در مقابل مستعمر پیر انگلیس ایستاد.

معاون استاندار بوشهر دلواری را نقطه به ذلت کشیدن استعمار انگلیس دانست و افزود: استعمارگر انگلیس چهار بار در زمان محمدشاه قاجار، ناصرالدین شاه، محمدعلی شاه و احمدخان قاجار به بوشهر حمله کرد اما هر بار با دلاوری و رشادت بزرگ مردانی همچون رئیسعلی دلواری شکست خورد.

پرآور افزود: رئیسعلی دلواری با حکم جهاد علما و مراجع دینی ،پوزه انگلیس را به خاک مالید و پرونده تجاوز انگلیسی‌ها را به بوشهر بست.

وی 12 شهریور را مصادف با سالروز شهید رئیسعلی دلواری دانست و گفت: مکلفیم که فرهنگ ایثار و رشادت مردانی چون رئیسعلی دلواری را به نسل جدید معرفی کنیم و نقش این بزرگ مرد را ارائه خدمات به این مملکت تبیین کنیم.

معاون استاندار بوشهر بر جهانی شدن روز ملی مبارزه با استعمار تاکید کرد و گفت: این روز بزرگ و مهم باید در تاریخ جهان به عنوان یک میراث جاوید به ثبت برسد و این مرد بزرگ بیش از پیش باید به مردم ایران و جهان معرفی شود.

پرآور اظهار داشت: باید به گونه‌ای رئیسعلی و سایر دلاورمردان مبارزه با استعمار را معرفی کنیم که نسل جوان ما به اسطوره‌های خود افتخار کنند.

انتهای پیام/66006/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول