اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای علمی بنیاد ملی نخبگان:

12 هزار نخبه ساماندهی شده‌اند / شرکت‌های دانش بنیان به سرعت در حال توسعه هستند

عضو شورای علمی بنیاد ملی نخبگان از عضویت 12 هزار نخبه در کشور در قالب بنیاد ملی نخبگان برای بهره‌مندی از حمایت‌های این مجموعه خبر داد.

12 هزار نخبه ساماندهی شده‌اند / شرکت‌های دانش بنیان به سرعت در حال توسعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدعلی کی‌نژاد صبح امروز در مراسم آغازین جشنواره و نمایشگاه مخترعان و مبتکران شمال غرب کشور در اردبیل اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با معماری امام (ره) و تداوم قدرتمندانه این مسیر با درایت مقام معظم رهبری شاهد پیشرفت‌های بی‌شماری در کشور بودیم که امروز در سایه این پیشرفت‌ها ایران عزت‌مند ما به الگوی پیشرفت حقیقی تبدیل شده است.

وی با بیان مراحل شکل‌گیری بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های گذشته مصمم شد تا با تشکیل بنیاد ملی نخبگان که ساختار آن مورد تایید مقام معظم رهبری و دولت قرار گرفت فعالیتش را آغاز کرد و قرار شد طی جلسات مستمر هیئت امنا به ریاست معاون اول رئیس جمهور اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به شکل مستمر صورت گیرد.

دبیر سابق شورای انقلاب فرهنگی یادآور شد: بنده که از اول تشکیل این هیئت در جریان امور و شاهد تلاش‌ها و جلسات مستمر و شبانه‌روزی این مجموعه بودم که به نظر می‌رسد در این زمینه همچنان فرایند حمایت از نخبگان، مخترعان و مبتکران در دستور کار قرار گرفته است.

کی‌نژاد به ویژگی‌های ساختاری این بنیاد اشاره کرد و گفت: یکی از برجستگی‌های این بنیاد ماندگاری آن و اتصال به مجموعه حمایتی دولتی و دانشگاهی است که به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر پشتیبانی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه در کنار کارهای ماندگار و جمع‌آوری مستندات برجستگان این حوزه شاهد ارتباط گیری نزدیک بین نخبگان با حوزه صنعت بودیم، عنوان کرد:‌ در این زمینه شرکت‌های دانش بنیان فعالیتشان را در حمایت از ایده‌های نخبگان و تجاری‌سازی آنها آغاز کردند که به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر اعتبارات خوبی نیز در این باب به این مجموعه تزریق شده است.

این استاد دانشگاه با قدردانی از حمایت مجلس و اختصاص اعتبارات مناسب اعم از اعتبارات جاری و کمک به شرکت‌های دانش بنیان ابراز داشت: ما از شهریور ماه شاهد اجرایی شدن برخی از طرح‌های حمایتی از نخبگان و همچنین فعال شدن دفتر جذب در مناطق مختلف خواهیم بود که انتظار می‌رود در فراخوان جذب نخبگان اولویت‌بندی‌ها مدنظر قرار گرفته و توفیقات بیشتری را در این حوزه شاهد باشیم.

کی‌نژاد افزود: ردیف‌های استخدامی خوبی در سال‌های اخیر به اعضای بنیاد و نخبگان اختصاص یافته به طوری که از 12 هزار نخبه‌ای که زیرپوشش این بنیاد هستند بسیاری از آنها توانسته‌اند از این امتیازات استفاده کنند.

خروج نخبگان از کشور منفی است

وی با یادآوری اینکه خروج منفی نخبگان را در کشور شاهد بوده و این وضعیت نسبت به گذشته در حال ترمیم است، تصریح کرد: به رغم ادعای برخی از رسانه‌های داخلی و بیگانه خروج نخبگان از کشور به حالت منفی رسیده در حالی که جمهوری اسلامی ایران رد آستانه یک جهش علمی واقعی قرار گرفته است.

عضو ارشد بنیاد ملی نخبگان اهمیت تجاری‌سازی اختراعات و ابتکارات را با همت و درایت افراد برجسته جامعه یادآور شد و ادامه داد: در حوزه تجاری‌سازی ما کلاس‌های آموزشی خوبی را تدارک دیدیم به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از 20 هزار شرکت دانش‌ بنیان در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کی‌نژاد در پایان سخنان خود گفت: دفتر نخبگان در استان‌های مختلف راه‌اندازی شده و این دفتر رسالت عظیمی را در جذب، حمایت و هدایت نخبگان بر عهده دارد.

انتهای پیام/62005/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول