اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر خبر داد

اهدای 36 کمک هزینه ازدواج به مددجویان ابهری

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر از اهدای 36 کمک هزینه ازدواج به مددجویان ابهری خبر داد.

اهدای 36 کمک هزینه ازدواج به مددجویان ابهری

محسن داوودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: ازدواج و تشکیل نهاد مقدس خانواده یکی از موضوعاتی است که به کرات توسط پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فراهم ساختن شرایط لازم برای ازدواج جوانان یکی از سنت‌های حسنه است، گفت: کمیته امداد امام خمینی نیز در راستای عمل به سنت‌های حسنه و کمک به ازدواج آسان جوانان اقدام به پرداخت کمک هزینه ازدواج می‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر با اشاره به اینکه اعطای کمک هزینه ازدواج به مددجویان به دو شکل انجام می‌شود، یادآور شد: این نهاد برای کمک به نوعروسان اقدام به اهدای کمک هزینه خرید جهیزیه و برای تازه دامادها نیز هدیه ازدواج اعطا می‌کند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اهدای کمک هزینه ازدواج به 36 زوج جوان ابهری اضافه کرد: مجموع ارزش ریالی کمک‌های اهدا شده 251 میلیون ریال است.

داوودی همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای این مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: در این دوره‌ها موضوعاتی از قبیل احکام و مسائل اعتقادی، بهداشت فردی و اصول موفقیت زندگی مشترک به مددجویان آموزش داده شد.

* اعطای سبد غذایی به 171 کودک زیر شش سال ابهری

وی در ادامه با اشاره به یکی از برنامه‌هایی که کمیته امداد ابهر در حمایت از خانواده‌های زیر پوشش این نهاد انجام می‌دهد، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است، اضافه کرد: تاکنون اقدامات بسیاری در این خصوص صورت گرفته است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر با اشاره به اینکه از جمله خدمات بهداشتی کمیته امداد ابهر پرداخت کمک هزینه رفع سوء تغذیه به کودکان زیر شش سال است، اضافه کرد: در چهار ماهه نخست امسال 171 کودک زیر شش سال ابهری از این نوع خدمات بهره‌مند شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه مبلغ هزینه شده برای این نوع خدمات به ازای هر کودک 130 هزار تومان در ماه است، افزود: در مجموع طی چهار ماهه نخست امسال 222 میلیون و 300 هزار ریال برای ارائه این نوع خدمات هزینه شده است.

داوودی اذعان داشت: کمک‌های پرداخت شده به این تعداد کودک در قالب بن خرید غیرنقدی برای تهیه اقلام ضروری کودکان زیر شش سال بوده و در خصوص مصرف و همچنین برطرف شدن نیاز کودکان در این زمینه نظارت لازم توسط کمیته امداد این شهرستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول