اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

آزادگان و جانباران کوهبنان تجلیل شدند

آزادگان و جانباران بالای 70 درصد در شهرستان کوهبنان طی مراسمی با حضور مسئولان تجلیل شدند.

آزادگان و جانباران کوهبنان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، مراسم شب شعر و خاطره همراه با تجلیل از جانبازان بالای 70 درصد و آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس دوشنبه شب با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه کوهبنان در این آیین گفت: آزادگان انسان‌هایی هستند که بهترین لحظات عمر خود را در راه حفظ قرآن، اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی سپری کردند، لذا آنان سه مرحله افتخارآفرینی را در زندگی خود پشت سر گذاشتند یا در حال گذران این دوران هستند.

حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ادامه داد: حضور در جبهه‌ها و سنگرهای حفاظت از شرافت و قداست مملکت اسلامی که هر لحظه‌اش هزاران افتخار را برای انسان رقم می‌زند به عنوان نخستین مرحله است، لذا در اسلام و قرآن بهترین تجلیل از مجاهدان فی سبیل‌الله را داریم که این مدال افتخار را خداوند به جهادگران در راه دفاع از حق و حقیقت عطا کرده است.

وی خطاب به آزادگان گفت: دوران اسارت و آزادگی شما که به مراتب سخت‌تر از حضور در جبهه‌ها بوده به عنوان دومین مرحله از زندگی افتخارآفرین شما است، زیرا در این دوران علاوه بر تحمل شکنجه‌های جسمی از لحاظ روح و روان نیز دچار ناراحتی بودید.

این مسئول تاکید کرد: والدین و خانواده‌های شما مشکلات و دوری شما را تحمل کردند، زیرا به وعده الهی ایمان داشتند که بعد از هر سختی دوران راحتی و آسایش فرا می‌رسد، لذا آن دوران گذشت، اما افتخارش برای شما و نظام مقدس جمهوری اسلامی باقی ماند.

صالح‌نیا بیان داشت: مدل افتخار دیگر شما این است که امروز در عرصه‌های مختلف در سنگر خدمت به این نظام مقدس جمهوری اسلامی هستید تا سراسر عمرتان را در بندگی، اطاعت و خدمت به خلق خداوند سپری کنید.

فرماندار کوهبنان نیز عنوان کرد: آزادگان بهترین الگو در عصر و دوران ما هستند که با تمسک به قرآن و لبیک به ندای رهبر و مقتدای خویش از تمام هستی خویش گذشتند تا اسلام و انقلاب زنده بماند.

منصور متقی افزود: آزادگان مظهر ولایت‌پذیری، بصیرت، دشمن‌شناسی، استقامت، تقوا، وفاداری، صبر و شکیبایی، توسل و توکل هستند که در دوران اسارت نیز با توسل به ائمه اطهار و پناه بردن به قرآن کریم رنج و سختی دوران اسارت را تحمل و زمینه خفت و خواری دشمنان را فراهم کردند.

این مسئول اضافه کرد: آزادگان در دوران اسارت و پس از آزادی از بند دشمنان بعثی حتی یک لحظه از راهی که رفته بودند، پشیمان نشدند، زیرا آنان با تمام وجود راه و هدف خویش را برگزیدند و به این عمل خویش افتخار می‌کردند و تا امروز بر این عقیده و عهد خویش پایبند هستند.

وی اذعان داشت: آزادگان در طول اسارت خود در زندان‌های مخوف رژیم بعثی عراق با تحمل سخت‌ترین شکنجه‌ها دین خود را نسبت به حضرت امام خمینی (ره)، نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ایران و شهدا ادا کردند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کوهبنان، 12 نفر از آزادگان و 2 نفر از جانبازان بالای 70 درصد تجلیل شدند.

انتهای پیام/80012/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول