اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان خبر داد

برداشت 130 هزار تن خرما و رطب از نخیلات دشتستان

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان از برداشت 130 هزار تن خرما و رطب از نخیلات دشتستان خبر داد.

برداشت 130 هزار تن خرما و رطب از نخیلات دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسین قیصری شامگاه دوشنبه در نشست مسئولان در دشتستان اظهار داشت: دشتستان قطب بزرگ کشاورزی در استان است و بیشترین محصولات کشاورزی استان متعلق به این شهرستان است.

وی افزود: سال گذشته بیش از 430 هزار تن انواع محصول کشاورزی در دشتستان برداشت شد که انتظار داریم این میزان در سال جاری افزایش یابد.

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان از برداشت 130 هزار تن خرما و رطب از نخیلات دشتستان خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از 130 هزار تن محصول از نخیلات دشتستان برداشت شود و برای بهبود کیفیت محصولات نهایت تلاش خود را انجام داده‌ایم.

قیصری تصریح کرد: بیش از 50 هزار تن خارک و رطب و حدود 80 هزار تن نیز خرما از نخیلات دشتستان برداشت می‌شود و این محصولات به نقاط مختلف کشور ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: دشتستان بیش از 4.5 میلیون اصله نخل را در خود جای داده و هم از نظر تولید و هم از نظر سطح زیر کشت رتبه نخست تولید خرما را در کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان یادآور شد: بر اساس آمار و ارقام موجود، بیش از 30 هزار هکتار از اراضی دشتستان زیر کشت نخیلات است و بیشترین میزان تولید نیز در اختیار این شهرستان است.

قیصری اظهار داشت: برای پیدا کردن بازار مصرف محصولات کشاورزی اقدامات ارزنده و مناسبی انجام شده و با تلاش مسئولان و کشاورزان، گام‌های اساسی در این مسیر برداشته شده است.

وی بیان داشت: حمایت از تولیدکنندگان شهرستان دشتستان و تقویت کشاورزان و باغداران در دستور کار مسئولان قرار دارد و انتظار داریم به اهداف مورد نظر برسیم.

انتهای پیام/2452/ذ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول