اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

95 درصد معلمان، تخصصی تدریس می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه 95 درصد معلمان، تخصصی تدریس می‌کنند، گفت: ما با اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی معلمان سعی خواهیم کرد توجه جدی به خواسته‌های معلمان داشته باشیم.

95 درصد معلمان، تخصصی تدریس می‌کنند

احمد محمود‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در همین رابطه ما سعی کردیم ضمن سهولت نقل و انتقالات برای فرهنگیان و معلمان با هدف کسب رضایت وی در محل کار و خدمتش 95 درصد معلمان نیز در حوزه تحصیلی خود تدریس کرده و در این کار با انگیزه بیشتر حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در یک اقدام اساسی و پیشتازی مناسب تمام نیروهای خود را تعیین تکلیف کرده و در دو شکل استخدام رسمی و پیمانی به کار گرفته است، تصریح کرد: ما در حال حاضر در سطح استان نیروی بلاتکلیف غیر‌تخصصی نداریم و سعی کردیم تمام نیروهایمان را در مناطق و نواحی مختلف سر و سامانی واقعی ببخشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: سیاست ما این است که پذیرش نیروها از طریق تربیت معلم صورت گیرد، به طوری که انتظار می‌رود 430 نفر که جذب دانشگاه فرهنگیان شده‌اند با اتمام دوران تحصیل در مناطق مختلف جذب شده و وارد آموزش و پرورش شوند.

محمود‌زاده با اعلام نتایج نقل و انتقالات سال تحصیلی آینده ادامه داد: ما با اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی معلمان سعی خواهیم کرد توجه جدی به خواسته‌های معلمان داشته باشیم به طوری که در سطح استان ما در اجرای فاز اول تولید محتوا و تالیفات و همچنین توسعه مدارس هوشمند و برخی از حوزه‌های دیگر صاحب رتبه و جایگاه هستیم.

این مسئول در خصوص جذب دانش‌آموزان به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز خاطرنشان کرد: سیاست متوازن‌سازی رشته‌ها که از سال‌های گذشته آغاز شده همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد که گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای سبب شده تا موضوع اشتغال مولد همچنان مدنظر و جزو دستورکارها باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: علاقمند هستیم 52 درصد دانش‌آموزان که در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند همچنان با علاقمندی و جذب بیشتر ارتقا یافته و شاهد پوشش تحصیلی بیشتری در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش باشیم.

محمود‌زاده گفت: استان اردبیل تنها استانی در کشور است که از شاخص 50 درصد برنامه توسعه پنجم در پوشش تحصیلی دانش‌آموزان و هدایت آنها به مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از میانگین کشوری جلوتر حرکت می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم در سال تحصیلی پیش ‌رو ظرفیت ما در جذب و هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های کار‌آمد فنی و حرفه‌ای به بیش از 55 درصد برسد تا یک حرکت جهشی و قابل قبول را در این حوزه شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62001/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول