اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی شیلات هرمزگان در پارسیان:

پارسیان از ظرفیت‌ بالایی در بخش شیلات برخوردار است

مسئول نمایندگی شیلات هرمزگان در پارسیان از ظرفیت‌های شیلاتی بالای این شهرستان در بخش‌های تکثیر و پرورش آبزیان، صیادی و سایر بخش‌های شیلاتی خبر داد.

پارسیان از ظرفیت‌ بالایی در بخش شیلات برخوردار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد پاسلار پیش از ظهر امروز با بیان اینکه شهرستان پارسیان با 120 کیلومتر ساحل،  1500 نفر صیاد با 274 فروند شناور در قالب چهار شرکت تعاونی صیادان مبادرت به صید و صیادی می‌کنند، اظهار داشت: صید سالانه مجاز شهرستان بیش از 6 هزار و 500 تن است.

وی وجود دو بندر صیادی و همچنین سه اسکله را از ظرفیت‌های در حال ارتقای شهرستان پارسیان خواند و افزود: بندر صیادی جوادالائمه(ع) این شهرستان یکی از بنادر چند منظوره با تمام زیرساخت‌ها در استان است که در بخش‌های صیادی، تجاری، تفریحی و گردشگری و ... فعالیت دارد و باعث ایجاد اشتغالی پایدار برای ساکنین منطقه شده است.

پاسلار گفت: شهرستان پارسیان با دو جزیره لاوان و مارو در آب‌های اطراف خود از وجود ذخایر انواع ماهیان تزیینی در اطراف این شهرستان بهره‌مند شده است.

مسئول نمایندگی شیلات هرمزگان در شهرستان پارسیان وجود زیستگاه‌های مناسب و مستعد برای پرورش ماهی در قفس در آب‌های سرزمینی شهرستان و ایجاد اشتغال، وجود سایت بزرگ پرورش میگوی 400 هکتاری بخش خصوصی بندر مقام در قسمت شرق شهرستان و وجود زمین‌های مستعد برای پرورش میگو و واگذاری به بخش خصوصی را از ظرفیت‌های مهم شیلاتی این شهرستان خواند.

پاسلار همچنین دسترسی به صیدگاه‌های مهم تن ماهیان، ماهیان تجاری و کفزی برای توسعه روش صید رشته قلاب و لانگ لاین، وجود ذخایر صدف مهار مرواریدساز و پرورش مروارید مصنوعی را از دیگر ظرفیت‌های شیلاتی این شهرستان عنوان کرد.

یادآور می‌شود شهرستان پارسیان در جنوب غربی استان هرمزگان و در مسیر نقطه تلاقی استان‌های بوشهر، هرمزگان و فارس قرار گرفته است و با مساحت 1900 کیلومتر مربع طبق سرشماری سال 1390 از جمعیت 42 هزار نفری برخوردار است.

انتهای پیام/88001/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول