اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان مطرح کرد

شیلات هرمزگان آماده جذب سرمایه‌گذاران صنعت تکثیر و پرورش میگو است

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: شیلات هرمزگان آماده جذب سرمایه‌گذاران صنعت تکثیر و پرورش میگو است.

شیلات هرمزگان آماده جذب سرمایه‌گذاران صنعت تکثیر و پرورش میگو است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی کریمی پیش از ظهر امروز طی نشستی اظهار داشت: اداره‌کل شیلات هرمزگان برای توسعه فعالیت‌های آبزی پروری با توجه به تنوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فعالیت پرورش میگو و انگیزه‌ ایجاد شده در جذب سرمایه‌گذاران آماده هر نوع همکاری و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تعاونی برای توسعه صنعت تکثیر و پرورش میگو  است.

وی تصریح کرد: هرمزگان دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه پرورش و تکثیر میگو است که تنها بخشی از آن به مرحله اجرا درآمده است و توجه و سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند تحولات اقتصادی عظیم و سودمندی را در این صنعت بوجود آورد.

معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان، ایجاد طرح‌های پرورش میگوی مولد یا مادر و تخم‌گذار که اصلی‌ترین و حلقه بنیادی پرورش میگو برای تأمین بچه میگوی مورد نیاز مزارع پرورش میگو بویژه تولید میگو مولد عاری از بیماری و مقاوم به بیماری که در سطح جهان به spf شناخته می‌شود را از جمله فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در این بخش برشمرد.

کریمی همچنین تولید بیوماس و سیست آرتمیا که در آب‌های شور و زمین‌های بلاستفاده در مناطق غیرساحلی قابل تولید است و کاربرد بسیاری در تغذیه میگو در مرحله لاروی دارد را از دیگر فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری در این بخش خواند.

وی اذعان داشت: تولید کرم خونی که در تعذیه میگوی مولد مورد استفاده قرار می‌گیرد از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت تکثیر و پرورش میگو است.

این مسئول در پایان یادآور شد: متقاضیان سرمایه‌گذار دارای توانایی مالی و فنی می‌توانند طرح خود را به اداره کل شیلات ارئه نمایند تا پس  از بررسی درخواست آنها و ظرفیت سنجی، برای صدور مجوزهای لازم اقدام شود.

انتهای پیام/88007/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول