اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

آزادگان سفرای نظام اسلامی در اردوگاه‌های عراق بودند

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان گفت: آزادگان در دوران اسارت خود در اردوگاه‌های عراق به عنوان سفرای نظام اسلامی با ایستادگی در برابر دشمن سر خم نکردند.

آزادگان سفرای نظام اسلامی در اردوگاه‌های عراق بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار جمعی از آزادگان با استاندار با بیان اینکه آزادگان با استواری، محکم، دلیر، شجاع و پرنشاط در عرصه‌های دفاع مقدس حضور داشتند اظهار کرد: همان آزادگان با سربلندی و صلابت به عنوان سفرای جمهوری اسلامی ایران در اردوگاه‌های عراق به کشور بازگشتند.

وی ادامه داد: آزادگان در اردوگاه‌های بعثی عراق مانند کوه بر سر ارزش‌ها و ایمان خود ایستادند و اجازه خوشنودی به دشمن را ندادند و هرگز در برابر دشمن سر خم نکردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه آزادگان ما درس آزادگی را از امام راحل آموختند افزود: اسارت که واژه‌ای دلهره‌آور بود را آزادگان ما در اردوگاه‌های عراق با اتکال به خدا و نیروی ایمان و تقوا و تأسی از امام راحل به واژه‌ای برای ایستادگی و حفظ خود در برابر دشمن تبدیل کردند.

وی اضافه کرد: با بازگشت آزادگان جشن ملی در کشور ایجاد شد و همگی شاهد بودیم که مردم با اشک‌دیدگان غبار از روی آزادگان پاک کردند.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: آزادگان وارثان خون شهدا بودند که برگشتند تا یاد و خاطره و آرمان‌های شهدا حفظ شود.

وی در ادامه به تلخ‌ترین خاطره دوران اسارت آزادگان در اردوگاه‌های عراق اشاره کرد و یادآور شد: تلخ‌ترین دوران اسارت زمانی بود که خبر ارتحال امام را شنیدیم و شیرین‌ترین و به یادماندنی‌ترین خبر، جانشینی مقام عظمای ولایت و رهبری ایشان بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان افزود: آزادگان بعد از بازگشت به میهن اسلامی همان مسیری را که در دفاع مقدس طی کردند را در عمران و آبادانی و جهاد در راه خدا در پیش گرفتند.

وی ابراز داشت: آزادگان همچنان بعد از گذشت 24 سال از دوران دفاع مقدس پرتوان در مسیر ولایت حرکت کرده و خود را سرباز ولایت دانسته و آماده جانفشانی هستند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه امروز برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام، رهبری و شهدا دور هم جمع شدیم بیان داشت: آزادگان هیچ وقت از خدمت به مردم و آرمان‌های نظام اسلامی ذره‌ای فروگذار نیستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دولت‌های گذشته تلاش‌های خوبی در راستای حمایت از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان شده است اذعان داشت: کسانی که در دولت یازدهم مسئولیت می‌پذیرند دغدغه خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران داشته باشند و زحمات و مشقاتی که رزمندگان و خانواده آنها تحمل کردند را فراموش نکنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: آزادگان کوله‌باری از تجربه و رنج دوران اسارت را دارند و باید از این ذخایر نظام اسلامی استفاده کرد.

همچنین در ادامه این مراسم چند تن از آزادگان خاطراتی از دوران اسارت خود در اردوگاه‌های عراق پرداختند و عبدالرضا سیلوار یکی از آزادگان با بیان اینکه در اردوگاه موصل یک، تعداد یک هزار نفر اسیر ایرانی نگهداری می‌شد گفت: آزادگانی که قرآن، نهج‌البلاغه و زبان انگلیس و یا ورزش‌های رزمی بلد بودند به دیگر اسرا آموزش می‌دادند.

وی افزود: من چون کونگ‌فو کار بودم به آزادگان این ورزش رزمی را آموزش می‌دادم و وقتی که لو رفتم عراقی‌ها از من خواستند با یک نفر از آنها مبارزه کنم و به علت امتناع من از مبارزه یک ماه مرا به سلول انفرادی انداختند.

این آزاده ابراز داشت: در طول آن یک ماه سلول انفرادی مشکلات جسمی برای من ایجاد شد که هنوز هم با من است.

در ادامه یکی دیگر از آزادگان با بیان اینکه در سال 59 به همراه 15 نفر دیگر از همدانی‌ها اسیر شدم اظهار کرد: در سال 60 به علت توهین عراقی‌ها به انقلاب اسلامی اعتصاب یک هزار و 700 نفری اسرا را در اردوگاه عراقی به راه انداختیم.

روحانی‌منش با اشاره به اینکه اعتصاب پنج روز طول کشید تصریح کرد: اگر همه کارها برای خدا باشد سختی‌ها قابل تحمل است.

این آزاده در پایان گفت: بعد از گذشت پنج روز اعتصاب انتقادی که با محوریت سید احمد قشمی انجام می‌شد فرمانده اردوگاه از ایرانی‌ها عذرخواهی کرد و چون این اعتصاب همزمان با عملیات فتح‌المبین بود به فتح‌الفتوح معروف شد.

انتهای پیام/89019/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول