اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

پیشرفت کشور حاصل استقامت آزادگان سرافراز است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه کشور حاصل مقاومت و استقامت آزادگان سرافراز در دوران اسارت است، گفت: آزادگان درس ایستادگی و مقاومت را به جهانیان آموختند.

پیشرفت کشور حاصل استقامت آزادگان سرافراز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی شامگاه یکشنبه در دیدار با آزادگان استان مرکزی اظهار داشت: آزادگان اسطوره‌ها و یادگارهای ارزشمند و والای دوران هشت سال دفاع مقدس و مدرسان به حق ایستادگی و مقاومت هستند که انقلاب اسلامی در تاریخ افتخارات خود به ثبت رسانده است.

وی، پیشرفت و توانمندی امروز ایران را از برکات مقاومت و فداکاری آزادگان عنوان کرد و تصریح کرد: آزادگان در مسیر پیشرفت، توسعه و تعالی کشور در عرصه‌های مختلف نقش موثری دارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: آزادگان و ایثارگران بعد از ایثار و فداکاری در جبهه‌های حق علیه باطل ایثارگری را در دوران اسارت ادامه دادند و در برابر تمام سختی‌ها و در تمام صحنه‌ها مقاومت و ایستادگی کردند.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه صبر، پایداری، استقامت و ولایت مداری آزادگان سربلند و با عزت در دوران اسارت مایه سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی شد، اظهار داشت: تمام توسعه و پیشرفت‌های کنونی ایران در صنایع دفاعی، تولید کیک زرد، اورانیوم غنی شده و صنایع پیشرفته مدیون ایثارگری‌های آزادگان و رشادت‌های آنان است.

وی، جنگ تحمیلی و دوران اسارت رزمندگان را امتحان بزرگ دانست و خاطر نشان کرد: دلاور مردان کشور با تحمل سال‌ها سختی و شکنجه دشمن در مقابل بعثی‌ها راست قامت ایستادند و از عزت و عظمت کشور جانانه دفاع کردند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که ارتش ایران آسیب دیده بود و همه دشمنان برای نابودی و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران کمر همت بسته بودند و عراق نیز شرایط را برای پیاده کردن اهداف دشمنان در ایران مناسب دیده بود و برای به دست آوردن استان خوزستان به عنوان رگ حیاتی به ایران حمله کرد، ایثارگران و آزادگان سرافراز با لبیک به ندای امام برای دفاع از آرمان‌های انقلاب پا به عرصه جهاد گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان داشت: آزادگان با فداکاری و مجاهدت خود، به اسارت دشمنان ایران اسلامی در آمدند و سال‌های بسیاری از عمر شریف خود را در گوشه‌هایی از بند رژیم بعثی عراق سپری کردند و شکنجه‌های بسیاری را نیز متحمل شدند اما با تمام وجود ایستادگی و مقاومت کردند و این خود درس بزرگی برای ملت غیرتمند ایران اسلامی بود که پس از سال‌ها تحریم و تهدید هرگز در برابر دشمن کمر خم نکرده و راست قامت مقاومت می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز در این نشست 26 مرداد ماه سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان شجاع به میهن اسلامی را روزی با عظمت، تاریخی و فراموش نشدنی برای مردم و آزادگان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام حسن هنرمند با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران در طول دوران هشت سال دفاع مقدس با ایستادگی و شهامت از همه عزت و آبروی انقلاب و اسلام دفاع کرده و در این راه جان و هستی خود را فدا کردند. گفت: آزادگان با پیروی از ولایت فقیه با تحمل دوران اسارت در حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشیده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم تکریم جایگاه آزادگان ،آنان را به عنوان الگوی عملی فرهنگ ایثار و مقاومت عنوان کرد و اظهار داشت: آزادگان سرافراز سند افتخار آزادگی ملت بزرگ ایران اسلامی محسوب می‌شوند.

در این مراسم از جمعی از آزادگان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت استان با اهدای لوح، تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول