اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمندان سمنانی راه‏‌یافته به جشنواره سوره:

جشنواره سوره صدای روز شعر و داستان جوان کشور است

هنرمندان حوزه هنری استان سمنان که به جشنواره سوره راه یافته‏‌اند، اعتقاد دارند: جشنواره سوره، صدای روز شعر و داستان جوان کشور است.

جشنواره سوره صدای روز شعر و داستان جوان کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان، مهدی عرب‏‌اسدی که با دو اثر جزو راه‏‌یافتگان بخش شعر نو (نیمایی و آزاد) یازدهمین جشنواره جوان سوره است، درباره آثارش گفت: دو شعر نو از آثارم که بی‌‏نام هستند، به این جشنواره راه پیدا کرده که البته عنوان تقدیمی شعرها یعنی «به کسی که همیشه در تلاطم است برای من و تقدیم به مادرم» به جای نام شعر نوشته شده است که امیدوارم اصلاح شود.

وی درباره یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره گفت: برخی از جشنواره‏‌های ادبی مستقل کشور سطح قابل قبولی ندارند و در این بین، جشنواره جوان سوره حوزه هنری، استقلال، گستردگی و فراگیری بهتری دارد.

عرب‏‌اسدی با بیان اینکه از طریق حوزه هنری شاهرود با جشنواره سوره آشنا شده است، افزود: امسال اولین سالی است که در جشنواره سوره شرکت می‌‏کنم و حضور در این جشنواره فرصت خوبی برای آشنایی با سایر نویسندگان و شاعران جوان از سراسر کشور است تا آثار یکدیگر را بشنویم و از نظرات هم استفاده کنیم.  

وی ادامه داد: جشنواره شعر و داستان جوان سوره باید در داوری آثار دقت بیشتری داشته باشد و از همه سلایق استفاده کند تا این نکته به اعتبار جشنواره بیفزاید و مثل بعضی از جشنواره‌‏هایی که در کشور برگزار می‏‌شود، اعمال سلیقه خاص در آن وجود نداشته باشد.

این شاعر جوان اطلاع‏‌رسانی جشنواره سوره را ضعیف دانست و گفت: جشنواره شعر و داستان جوان سوره باعث می‏‌شود صدای روز شعر و داستان جوان کشور و صدای جوانان در حوزه شعر و ادب شنیده شود که با اطلاع‏‌رسانی خوب به همه جوانان می‌‏شود، این فرصت ارزشمند را در اختیار همه جوانان علاقه‏‌مند به حوزه ادبیات قرار داد.

حضور در جشنواره تجربه ارزشمندی است

زینب حجاری، یکی دیگر از راه‌‏یافتگان یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، حضور در این جشنواره را تجربه ارزشمندی برای فعالیت‏‌های ادبی آینده خود دانست. 

حجاری که با اثر «ماهی‏ها هم غرق می‏‌شوند» در بخش داستان کوتاه بزرگ‏سال در یازدهمین جشنواره جوان سوره شرکت دارد، گفت: با توجه به اینکه در کارگاه‌‏های شعر و داستان دفتر آفرینش‏‌های ادبی حوزه هنری شهرستان شاهرود شرکت می‏‌کنم، از برگزاری این جشنواره باخبر شدم و برای اولین سال در این جشنواره شرکت کردم.

حجاری افزود: موضوع داستان کوتاه «ماهی‏ها هم غرق می‌‏شوند» درباره پیرزنی تنها است که در حالی که چشم انتظار فرزندش است، خاطرات گذشته نیز برایش یادآوری می‏‌شود و ...

وی افزود: از آنجا که در سال‏های گذشته تجربه حضور در دیگر جشنواره‏‌های ملی و استانی را داشته‌‏ام ولی جشنواره شعر و داستان جوان سوره به خاطر بخش‏ها و موضوعات خاص خودش باعث ترغیب هر چه بیشتر نویسندگان و شاعران جوان برای خلق و ارسال اثر به این جشنواره می‏‌شود.

این نویسنده جوان افزود: حضور در این جشنواره برایم تجربه ارزشمندی برای فعالیت‏های ادبی آینده‏‌ام است و از این بابت که اثرم در این رویداد مطرح ادبی در کنار سایر آثار نویسندگان کشور سنجیده و پذیرفته شده، خوشحالم و حضور در این جشنواره قطعاً برایم تجربه‌‏ای ارزشمند به حساب می‌‏آید.

استفاده از داوران متخصص از نقاط قوت جشنواره است

حسین شهریاری، از دیگر شاعران جوان شرکت‏‌کننده در یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره گفت: استفاده از داوران متخصص و شناخته شده از نقاط قوت این جشنواره است.

شهریاری، شرکت‏‌کننده بخش شعر کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره افزود: از طریق حوزه هنری استان سمنان و شرکت در کارگاه شعر دفتر آفرینش‏‌های ادبی از برگزاری این جشنواره مطلع شدم و برای اولین سال، آثارم را برای این جشنواره ارسال کردم.  

وی تصریح کرد: چهار قطعه شعر به این جشنواره ارسال کردم که دو قطعه از آنها به نام‏های «بابای پهلوون من» و «ولی انصافه که اینجوری بیای» با موضوع دفاع مقدس و کودک و نوجوان است که یکی از آنها به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

شهریاری ادامه داد: تفکیک بخش‏‌های شرکت در جشنواره، مثلا شعر کودک و نوجوان، شعر نو، شعر کلاسیک، ترانه و ... باعث متفاوت بودن این جشنواره نسبت به دیگر جشنواره‏‌هایی است که تا به حال شرکت کرده‌‏ام.

این شاعر جوان با اشاره به اینکه سال گذشته بعد از اتمام جشنواره متوجه برگزاری آن شده است، گفت: از آنجا که اولین سالی است که در این جشنواره شرکت می‏کنم، از دیگر دوستان و شرکت‏‌کنندگان در دوره‌‏های پیشین این جشنواره تعاریف خوبی شنیده‏‌ام و به خاطر راه‏یابی اثرم به مرحله نهایی نیز خوشحالم چرا که اثرم در یک جشنواره ملی معتبر پذیرفته شده است.

شایان ذکر است؛ یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره از سوی حوزه هنری کشور در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و کشف و پرورش استعدادهای برتر در بخش‏های داستان کوتاه بزرگسال، داستان بلند بزرگسال، داستان کوتاه کودک و نوجوان، شعر کودک و نوجوان، شعر نو (نیمایی و آزاد)، شعر کلاسیک و ترانه و سرود، 26 و 27 مرداد ماه 92 در شهرستان سنندج با حضور هنرمندان جوان شرکت‏‌کننده و چهره‌‏های شاخص ادبی از سراسر ایران برگزار و برگزیدگان نهایی طی مراسمی در آیین اختتامیه این جشنواره معرفی و تقدیر خواهند شد.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول