اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیر مرکز آفرینش‌های حوزه هنری کشور

یازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره در سنندج آغاز شد

یازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره با هدف کشف و پرورش استعدادهای برتر با حضور مدیر مرکز آفرینش‌های حوزه هنری کشور در سنندج آغاز شد.

یازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره در سنندج آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، این جشنواره از صبح امروز تا روز دوشنبه در سینما بهمن سنندج ادامه دارد و شامل بخش‌های مختلفی از جمله داستان کوتاه بزرگسالان، داستان بلند بزرگسالان، داستان کوتاه کودک و نوجوان، شعر کودک و نوجوان، شعر نو نیمایی و آزاد، شعر کلاسیک و ترانه و سرود است.

یازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره موضوعاتی چون جوانان و حول محورهای ارزشی، محورهای انقلاب اسلامی، سبک زندگی، دفاع مقدس و مقاومت، بیداری و اخوت اسلامی، فرهنگ و تمدن و عدالت و پیشرفت در سطح ملی را در برمی‌گیرد.

این جشنواره در رده سنی جوانان حداکثر تا 30 سال برگزار می‌شود و برای نخستین بار در طول 10 جشنواره، بخشی ویژه با عنوان نگاه به ادبیات بومی یعنی شعر و داستان کُردی اختصاص پیدا کرده است.

‌کامبیز کریمی، رحیم لقمانی، حبیب‌الله بخشوده و بیژن ارژنگ داوری این بخش کردی و داوود امیریان، فرهاد حسن‌زاده، طاهره ایبود داوری بخش داستان کودک و نوجوانان را بر عهده دارند.

مجید قیصری، فیروز جلالی‌زنوری و راضیه نجار داوری بخش داستان بلند و کوتاه بزرگسالان این جشنواره را انجام می‌دهند.

بر اساس گزارش فارس؛ برپایی نمایشگاه و فروشگاه کتاب ویژه هنرمندان کرد زبان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف جشنواره و برپایی نمایشگاه صنایع دستی ویژه استان از برنامه‌های دیگر ما در حاشیه این جشنواره سراسری است.

انتهای پیام/79002/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول