اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان البرز خبر داد

جمع‌آوری 40 میلیون ریال زکات از باغداران البرز

مدیر کمیته امداد امام خمینی‌ شهرستان البرز گفت: این نهاد در سال گذشته 18 تن از محصولات باغی را به ارزش 40 میلیون ریال در قالب زکات مستحبی جمع‌آوری کرده است.

جمع‌آوری 40 میلیون ریال زکات از باغداران البرز

سیف‌الله شفیع‌خانی در حاشیه طرح جمع‌آوری زکات میوه یکی از باغداران شهرستان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: کمیته امداد شهرستان البرز سال گذشته 18 تن از محصولات باغی را به ارزش 40 میلیون ریال در قالب زکات مستحبی جمع‌آوری کرده است.

وی از توزیع این مقدار کمک مستحبی بین نیازمندان شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود سال‌ جاری این مقدار رشد سه برابری داشته باشد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی‌ شهرستان البرز عنوان کرد: افرادی که قصد پرداخت زکات محصولات باغی و زراعی خود را دارند، کمیته امداد امام خمینی‌ در طرحی هماهنگ با کشاورزان محصولات تولیدی آنان را جمع‌آوری و معادل ارزش ریالی محصولات را به نیازمندان کمک می‌کند.

شفیع‌خانی ابراز کرد: کمیته امداد و بسیج سازندگی شهرستان البرز دارای تفاهم‌نامه و تعاملاتی در این زمینه هستند و در طرح جمع‌آوری محصولات باغی، بسیجیان شهرستان با حضور خود در قالب اردوی جهادی اقدام به جمع‌آوری این محصولات می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد، سپاه و بسیج در حیطه مسئولیت‌ها ماهیتی مشابه دارند و همواره در راستای محرومیت‌زدایی گام برمی‌دارند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی‌ شهرستان البرز اذعان کرد: طی تعاملاتی که با بسیج شهرستان، در فصل برداشت میوه کمک‌های شایانی از سوی بسیج سازندگی به کمیته امداد می‌شود.

شفیع‌خانی با اشاره به عملکرد کمیته امداد در شهرستان البرز بیان کرد: در سال 91، 35 میلیارد ریال کمک‌های مردمی در کمیته امداد جمع‌آوری شده است و در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف، اقلام مورد نیاز خانواده‌های بی‌بضاعت تهیه و تحویل آنان شده است.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های سالانه کمیته امداد یادآور شد: نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان در جشن نیکوکاری تهیه می‌شود و خرید البسه برای تأمین پوشاک سالانه مستمندان در زمان‌های مختلف سال نظیر شب عید نوروز صورت می‌گیرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی‌ شهرستان البرز بیان کرد: کمک‌های مردمی به نیازمندان که از سوی کمیته امداد جمع‌آوری می‌شود، لبخند واقعی را در عید نوروز به لب‌های نیازمندان می‌نشاند.

شفیع‌خانی با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای به نیازمندان شهرستان البرز وجود دارد، تصریح کرد: برای نوعروسان این شهرستان نیز از ابتدای سال تاکنون 28 جهیزیه به ارزش یک میلیون تومان جمع‌آوری و تحویل آنان شده است.

وی اضافه کرد: تعداد جهیزیه‌های فراهم شده در سال 91 به میزان 118 جهیزیه بوده است.

انتهای پیام/2667/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول