اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

بهره‌مندی 12 هزار دانش‌آموز از خدمات فرهنگی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد از ارائه خدمات فرهنگی به 12 هزار دانش‌آموز زیرپوشش این نهاد در استان خبر داد.

بهره‌مندی 12 هزار دانش‌آموز از خدمات فرهنگی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالمجید فرهادی صبح امروز در نشستی با حضور نمایندگانی از بهزیستی، هلال‌احمر و جمعی از معاونین و مدیران کمیته امداد استان اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست شناسایی دانش‌آموزان مستمند و کم‌بضاعت در مدارس این استان، کمک به مستحقین و جلوگیری از کارهای تکراری و متمرکز کردن کمک‌ها و مساعدت‌ها است.

مدیر‌کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ارائه خدمات فرهنگی به دانش‌آموزان را از مهم‌ترین طرح‌ها و برنامه‌های این نهاد در راه خدمت به نیازمندان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نزدیک به 12 هزار دانش‌آموز از خدمات فرهنگی و تحصیلی کمیته امداد استان برخوردار هستند.

فرهادی تصریح کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا با همکاری مدیران مدارس، دانش‌آموزان مستمند شناسایی و از زیرپوشش بودن آن‌ها مطلع شویم و بیشتر کمک‌ها به افراد مستمند اختصاص یابد.

وی با اشاره به نزدیکی جشن عاطفه‌ها، هماهنگی ادارات ذی‌ربط در راستای اجرای هر چه بهتر این جشن را خواستار شد و گفت: باید تصمیمات لازم گرفته شده و به آموزش و پرورش اعلام شود تا با همکاری‌های لازم ارائه خدمات به بهترین نحو صورت پذیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بانک اطلاعاتی این نهاد در رابطه با آمار نیازمندان کامل است، آمادگی کمیته امداد برای معرفی نیازمندان به سایر نهادها به خصوص هلال‌احمر را برای ارائه کمک و حمایت از آنان در سرفصل‌های مختلف اعلام کرد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی نیز در این نشست گفت: در مجموع 3 هزار و 120 دانش‌آموز داریم که از خدمات سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند.

سیدعلیرضا موسوی‌امجد به معلولان زیرپوشش بهزیستی اشاره کرد و افزود: 810 معلول زیر‌پوشش این نهاد هستند که در جشنواره‌ها و خدمات توان‌پزشکی از کمک‌ها برخوردار می‌شوند.

وی تعداد کودکان زیرپوشش بهزیستی را 11 هزار نفر برشمرد و اظهار کرد: 6 هزار نفر از این کودکان در روستاها هستند و خدماتی از جمله غذای گرم و سایر موارد به آنها ارائه می‌شود.

موسوی‌امجد شناسایی کودکان خیابانی و همچنین شناسایی سه دهک پایین جامعه را مهم‌ترین برنامه در راه کمک به این خانواده‌های نیازمند عنوان کرد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز در این نشست اظهار کرد: در هلال‌احمر یک حوزه حمایتی وجود دارد که خدمات را از خیرین دریافت می‌کند و به نیازمندانی که زیرپوشش نهادهای حمایتی نیستند، اهدا می‌شود.

سیدابوالفتح بهنام‌نیا طرح‌های اجرایی هلال‌احمر را طرح فرشتگان برای ایام نوروز و طرح همای رحمت در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح فرشتگان کمک‌های خیرین جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

بهنام‌نیا طرح همای رحمت را کمک به بیماران خاص و افراد حادثه دیده دانست و افزود: در راستای اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان سال جاری نزدیک به یکصد میلیون تومان جمع‌آوری و به نیازمندان پرداخت شد.

وی خواستار عضو شدن مدیریت بحران کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در ستاد بحران استان شد و جهت هرگونه همکاری با کمیته امداد در راستای خدمت به نیازمندان این نهاد اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/82009/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول