اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

فعالیت‌های فرهنگی در موقوفات افزایش یابد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: فعالیت‌های فرهنگی در موقوفات باید افزایش یابد.

فعالیت‌های فرهنگی در موقوفات افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام ستار علیزاده ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای اوقاف و امور خیریه نکا در سالن فرمانداری اظهار داشت: دارا بودن بقعه و موقوفات مخروبه شایسته ایران اسلامی و مازندران علوی نیست و باید با جدیت درباره پروژه‌های عمرانی تعریف شده برای بقاع، امامزادگان و موقوفات وارد شویم.

وی افزود: مازندران دارای بیش از یک‌هزار و 300 امامزاده و بقعه متبرکه و بیش از 4 هزار موقوفه بوده و با توجه به اهمیت ساخت و ساز در این اماکن معاونت بهره‌وری و اقتصادی در این اداره کل در چارت سازمانی قرار گرفته است.

علیزاده خاطر نشان کرد: امامزادگان و بقاع متعلق به تمام بشریت است و همه ما باید در حفظ و نگهداری و احیای آن تلاش کنیم.

مدیرکل اوقاف مازندران ادامه داد: شهرستان نکا دارای 55 بقعه و 62 امامزاده است که 12 پروژه عمرانی برای موقوفات و امامزادگان این شهرستان تعریف شده است.

وی گفت: مازندران اگر امروز به عنوان دیار علویان شناخته می‌شود به برکت حضور همین امامزادگان و بقاع متبرکه است.

علیزاده بیان کرد: در مورد شهرستان نکا به‌دلیل همکاری ویژه مردم و مسئولان نگرانی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اوقاف سه وظیفه خطیر بر عهده دارد که نهادینه کردن امور قرآنی، خدمت به امامزادگان و اداره موقوفات از مهم‌ترین وظایف اوقاف و امور خیریه است.

مدیرکل اوقاف مازندران بیان اینکه همه ما بدهکار به قرآن هستیم، اضافه کرد: باید دستورات قرآن به صورت زیربنایی وارد زندگی ما شده و به صورت فردی و اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.

علیزاده ادامه داد: حرکت رو به جلو، کار برای رضای خدا و حرکت جمعی از جمله مسائلی است که نباید نادیده گرفته شود.

وی گفت: تغییر مسئولیت‌ها کار جدیدی نیست و همواره ادامه دارد و مهم‌ترین مسئله برای ما باید کار و تلاش برای مردم و رضای خداوند باشد و تعامل با مردم و مسئولان سرلوحه کار ما باشد.

مدیرکل اوقاف مازندران با بیان اینکه بقاع متبرکه و موقوفات تنها متعلق به اوقاف، اظهار داشت: باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی همگی تلاش کنیم.

فرماندار نکا در این مراسم اظهار داشت: امور وقف و اوقاف از جمله اموری است که باید دقت وافی و کافی در انجام امور آن شود تا خدای ناکرده حق، ناحق نشود.

علی رجبی گفت: شهرستان نکا دارای مردم خونگرم و خوبی است و باید برای خدمت به این مردم تلاش کنیم.

به گزارش فارس، در این مراسم با قدردانی از تلاش چهار ساله حجت‌الاسلام ابوذر زارعی به‌عنوان رییس اوقاف و امور خیریه نکا، طی حکمی از سوی قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت‌الاسلام علی سلطانی به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا به مدت سه سال معرفی شد.

انتهای پیام/86002/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول