اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی تأکید کرد

ضرورت توسعه مشاغل خانگی با مهارت‌افزایی و ارائه تسهیلات

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی از ارائه دوره‌های آموزشی متعدد برای ارتقای مهارت افراد و ارائه تسهیلات مختلف به آنان برای ایجاد مشاغل گوناگون خبر داد.

ضرورت توسعه مشاغل خانگی با مهارت‌افزایی و ارائه تسهیلات

جمشید اسعدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: زنان به عنوان نیمی از منابع ارزشمند انسانی، عامل پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و هدف هر نوع توسعه‌ای محسوب می‌شوند که آموزش‌های مهارتی متعدد ارائه شده توسط سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی، هر سال سبب ایجاد و توسعه مشاغل خانگی گوناگون در استان می‌شود. 

وی با اعلام اینکه از سال 89 تاکنون 2 هزار و 350 فقره مجوز برای راه‌اندازی مشاغل خانگی صادر شده است، با اشاره به تنوع مهارت‌های ارائه شده در این سازمان، تصریح کرد: این مشاغل در قالب 59 حرفه مهارتی مختلف در استان صادر شده‌اند.

اسعدی خاطرنشان کرد: هزار و 947 نفر در این راستا از تسهیلات وام خوداشتغالی نیز بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان این مطلب تصریح کرد: برای هزار و 947 نفری که مجوز تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کرده‌اند، در مجموع 85 میلیارد و 654 میلیون ریال وام تسهیلات پرداخت شده و به این ترتیب این افراد جذب بازار کار استان شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی از برگزاری یک میلیون و 85 هزار و 301 نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سه ماه نخست سال جاری به کارجویان و کارآموزان علاقمند به مهارت‌آموزی در موسسات کارآموزی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد خبر داد و افزود: در این میان 10 هزار و 101 نفر ساعت دوره مهارتی برای روستائیان استان نیز برگزار شده است.

وی تصریح کرد: کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شوند، که قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای متعدد برای شاغلان آنها می‌شود.

انتهای پیام/61006/س30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول