اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آزمون فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

حضور 3500 کارآموز در آزمون صنایع‎دستی فنی و حرفه‌ای زنجان

رئیس اداره آزمون فنی و حرفه‌ای استان زنجان از حضور 3 هزار و 556 کارآموز در آزمون صنایع‎دستی فنی و حرفه‌ای زنجان خبر داد.

حضور 3500 کارآموز در آزمون صنایع‎دستی فنی و حرفه‌ای زنجان

سیف‎الله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به آزمون ادواری استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: افراد دارای مهارت می‌توانند بدون حضور در دوره‌های فنی و حرفه‌ای در آزمون ادواری ثبت‎نام و گواهی‎نامه مهارت فنی و حرفه‌ای کسب کنند.

وی با تاکید بر اینکه آزمون ادواری سالیانه در چهار مرحله به صورت همزمان در سطح کشورمان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این آزمون هر فرد در طول سال می‌تواند در هر حرفه دو بار شرکت کند.

رئیس اداره آزمون فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه آزمون ادواری هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود، تصریح کرد: همه مراحل آزمون از مرحله ثبت‎نام تا صدور گواهینامه در سریع‌ترین شکل ممکن به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هر سال 20 مرحله آزمون سراسری در فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود، گفت: از این تعداد هشت مرحله آزمون در قالب تفاهمنامه، هشت مرحله در قالب آزمون کارآموزی و چهار مرحله نیز آزمون ادواری است.

محمدی با اشاره به اینکه در چهار ماه نخست سال‎جاری 10 هزار و 353 نفر در آزمون ادواری استان زنجان شرکت داشته‌اند، افزود: از این تعداد 5 هزار و 858 نفر خانم و 4 هزار و 468 نفر آقا است.

وی اضافه کرد: در آزمون ادواری استان زنجان 56 درصد خانم و 44 درصد آقا حضور داشتند.

رئیس اداره آزمون فنی و حرفه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست سال‎جاری دو مرحله آزمون تفاهم‎نامه، یک مرحله آزمون ادواری و دو مرحله آزمون پایان دوره برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه برای صدور گواهینامه مهارت به یک ماه زمان نیاز است، تصریح کرد: در چهار ماه نخست سال‎جاری 7 هزار و 264 گواهی‎نامه مهارت فنی و حرفه‌ای با 70 درصد قبولی صادر شده است.

محمدی با اشاره به اینکه یک‎هزار و 124 نفر در رشته صنایع ساختمانی شرکت داشتند، گفت: از این تعداد یک‎هزار و 23 نفر با 91 درصد قبول شده‌اند.

وی اضافه کرد: بیشترین شرکت‎کننده با 746 نفر مربوط به زنجان و کمترین آن نیز با 23 نفر شرکت‎کننده به شهرستان ایجرود اختصاص دارد.

رئیس اداره آزمون فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه 3 هزار و 556 نفر در آزمون صنایع‎دستی حضور داشتند، تصریح کرد: از این تعداد 2 هزار و 432 نفر در رشته‌های صنایع‎دستی و فرش‎بافان شرکت کردند.

وی اضافه کرد: در رشته صنایع‎دستی 2 هزار و 391 کارآموز با 98 درصد قبولی موفق به کسب گواهی‎نامه مهارت شدند.

انتهای پیام/73008/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول