اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏‌ای استان سمنان خبر داد

تعهد ارائه 4.4 میلیون نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌‏ای در سمنان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏‌ای استان سمنان از ارائه بیش از چهار میلیون و 417 هزار و 391 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‏‌ای در سمنان در سال‌جاری خبر داد.

تعهد ارائه 4.4 میلیون نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌‏ای در سمنان

ابراهیم محمودی امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از پنج هزار و 909 دوره آموزشی در استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: در بخش دولتی، دو میلیون و 951 هزار و 482 نفر ساعت تعهد برای آموزش فنی و حرفه‏‌ای استان سمنان ایجاد شد که بیش از 107 درصد تعهدات در این بخش عملی شده است.

وی افزود: در این مدت، سه میلیون و 145 هزار و 83 نفر ساعت دوره آموزشی در بخش دولتی در استان سمنان برگزار شد و علاقه‌‏مندان به صورت رایگان و با هزینه‌‏های دولت در قالب 17 هزار و 120 نفر دوره، آموزش‌‏های لازم را فرا گرفته‏‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‏ای استان سمنان افزود: در بخش آموزشگاه‌‏های آزاد نیز تعهد فنی و حرفه‌‏ای استان سمنان بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر ساعت بود که از این میزان، 50 درصد تعهدات تحقق یافت.

محمودی افزود: سال گذشته، 844 هزار و 785 نفر ساعت دوره آموزشی فنی و حرفه‏‌ای در آموزشگاه‏‌های آزاد استان سمنان در قالب چهار هزار و 677 نفر دوره برگزار شد که 87 درصد آن مربوط به بانوان و بقیه مختص آقایان بوده است.

وی همچنین با اشاره به تعهدات دولتی آموزش‌‏های فنی و حرفه‏‌ای در سال 92 گفت: امسال دو میلیون و 690 هزار و 391 نفر ساعت تعهد دولتی برای استان سمنان پیش‌‏بینی شده است که باید به سرانجام برسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏‌ای استان سمنان افزود: در بخش آموزشگاه‏‌های آزاد نیز یک میلیون و 727 هزار نفر ساعت تعهد آموزش‌‏های فنی و حرفه‌‏ای در استان سمنان ایجاد شده است.

محمودی، مجموع تعهدات دولتی و آزاد آموزش‌‏های فنی و حرفه‏‌ای در سال جاری در استان سمنان را بیش از چهار میلیون و 417 هزار و 391 نفر ساعت اعلام کرد.

آموزش‌‏های مهارتی در مهدیشهر مطابق با استعدادها ارائه می‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‏ای استان سمنان همچنین در بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‏‌ای خواهران و برادران شهرستان مهدیشهر، بر ارائه آموزش‌‏های مهارتی در این شهرستان مطابق با پتانسیل‏ها و استعدادهای موجود تأکید کرد.

محمودی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دو مرکز در زمینه‏‌های مختلف، نسبت به ماه‏‌های گذشته اظهار داشت: کیفیت‏‌بخشی به دوره‌‏های آموزشی باید در اولویت قرار گیرد و در این راستا، اداره کل از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏‌ای استان سمنان با اشاره به تصویب پروژه احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‏‌ای برادران مهدیشهر گفت: قطعاً اجرای این پروژه نقش بسیار مؤثری در روند ارایه آموزش‌‏های مهارتی و کیفیت بخشی این آموزش‏‌ها در شهرستان مهدیشهر خواهد داشت.

وی با ابراز نارضایتی از روند پیشرفت پروژه، خواستار توجه بیشتر مسئولان شهرستان و استان سمنان به این مسئله شد و از کارکنان شاغل در این مرکز به دلیل صبوری و انجام وظایف و خدمت به مردم، علیرغم مشکلات عدیده ساختمانی، قدردانی به عمل آورد.

محمودی همچنین در جلسه شورای گسترش آموزشی این دو مرکز با ابراز رضایت از پیشرفت‏‌های آموزشی دو مرکز، بر پتانسیل‏‌ها و استعدادهای موجود در این منطقه به خصوص در زمینه دامداری و قالی‏بافی اشاره کرد.

وی گفت: وجود این ظرفیت‏ها ما را ملزم به ارایه آموزش‌‏های مهارتی مطابق با این پتانسیل‏‌ها و استعدادها می‌‏کند تا این منطقه بتواند با اتکای به نیروی انسانی ماهر و آموزش‌‏دیده بیش از پیش در این زمینه در سطح استان سمنان، کشور و حتی جهان، مطرح شود.

در این بازدید که با حضور تیمی متشکل از گروه ارزیاب و نیز برخی رؤسای ادارات و واحدها برگزار شد، ضمن بررسی عملکرد آموزشی مراکز خواهران و برادران مهدیشهر، ارزیابی کیفی در زمینه ساماندهی فضای اداری و آموزشی نیز در هر دو مرکز به عمل آمد.

شایان ذکر است؛ در این جلسه به منظور ساماندهی فضاهای اداری و آموزشی، ارزیابی کیفی از فضاهای موجود در هر دو مرکز به عمل آمد و نقاط ضعف و قوت مرکز نیز در جلسه نهایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این بازدیدها نیز کارکنان به ارایه نقطه نظرات و مشکلات خود در زمینه‏‌های مختلف پرداختند.

انتهای پیام/2249/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول