اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح احداث خطوط لوله مناطق نفت خیز جنوب خبر داذ

پیشرفت 70 درصدی احداث خط لوله نفت اهواز به آبادان

مجری طرح احداث خطوط لوله اصلی و چندراهه‌ها شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از پیشرفت 70 درصدی پروژه احداث خط لوله انتقال نفت اهواز به پالایشگاه آبادان خبر داد.

پیشرفت 70 درصدی احداث خط لوله نفت اهواز به آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب، ناصر خزرج اظهارکرد: این خط لوله 26 اینچ قطر دارد و از واحد بهره‌برداری نفت شماره چهار اهواز تا بهمن‌شیر شمالی در ورودی شهر آبادان به طول 131 کیلومتر احداث می‌شود.

وی گفت: هدف از اجرای این پروژه دستیابی به ظرفیت مورد نیاز در سیستم انتقال نفت و افزایش ضریب اطمینان در عملیات انتقال و استمرار ارسال نفت خام به پالایشگاه آبادان است.

خزرج برآورد مصوب پروژه احداث این خط لوله را حدود 950 میلیارد ریال عنوان و اضافه‌کرد: عبور خط لوله از موانع طبیعی مانند رودخانه‌ها و موانع مصنوعی نظیر جاده‌ها، تأسیسات ارتباطی و مناطق مسکونی بر طولانی شدن زمان اجرای این پروژه تأثیر قابل توجهی داشته است.

مجری طرح احداث خطوط لوله اصلی و چندراهه‌ها شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خاطر نشانکرد: وجود چهار رودخانه بزرگ و متوسط شامل مالح، بحره، مارد و سلمانه و همچنین پل بزرگ 50 دهانه پتروشیمی از موانع موجود در اجرای پروژه است که براساس مطالعات و هماهنگی ها انجام شده برای عبور از این موانع روش حفاری جهت‌دار افقی در پروژه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این که عملیات اجرایی این پروژه با شرح کار و پیمانکار جدید در حال انجام است ابراز امیدواری کرد این پروژه تا سال آینده تکمیل و به طور کامل راه اندازی شود.

انتهای پیام/72008/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول