اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی بیمارستان چشم خاتم الانبیا(ص) اعلام کرد

امکان درمان آسیب‌های سطحی چشمی با سلول‌های بنیادی در مشهد

معاون آموزشی بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیا(ص) گفت: در مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد امکان درمان آسیب‌های سطحی چشمی با سلول‌های بنیادی فراهم شد.

امکان درمان آسیب‌های سطحی چشمی با سلول‌های بنیادی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، محمداعتضاد رضوی اظهار داشت: ‌با استفاده از این روش که از سلول‌های محیط قرنیه سالم و یا نزدیکان درجه یک بیمار استفاده می‌شود، می‌توان مبتلایان به بیماری‌های چشمی ناشی از سوختگی‌های شیمیایی، مواد مذاب،‌ اسید و یا آهک، سوختگی‌ها و ضایعات سطحی چشم را درمان کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه این روش درمانی به عنوان یک روش متداول در این مرکز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ‌برای انجام این عمل، تعدادی از سلول‌های سالم را از چشم برداشته و پس از کشت و تکثیر در محیط آزمایشگاه در چشم آسیب‌دیده بیمار تزریق می‌شود.

معاون آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا(ص) مشهد میزان موفق این روش درمانی را قابل ملاحظه عنوان کرد و گفت: ‌استفاده از سلول‌های بنیادی باعث بینایی فرد نمی‌شود، بلکه بخشی از قرنیه که در اثر حادثه دچار آسیب‌دیدگی شده است را ترمیم می‌کند.

گفتنی است، ‌بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) مشهد یکی از مراکز مهم تخصصی چشم به شمار می‌رود که سالانه علاوه بر ارائه خدمات به بیماران استان،‌ به دیگر بیماران مراجعه کننده از داخل و خارج از کشور خدمات درمانی و جراحی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول