اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شرکت خطوط لوله شمال‌شرق کشور حافظ محیط سبز شد

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت شمال‌شرق کشور با دریافت گواهی‏نامه‏‌ای به عنوان حافظ محیط سبز معرفی شد.

شرکت خطوط لوله شمال‌شرق کشور حافظ محیط سبز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت شمال‌شرق کشور، کارشناس امور اداری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق، گفت: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق توانسته است با انجام اقداماتی در زمینه حفاظت از محیط سبز، گواهی‏نامه ایزو 14001 را دریافت کند.

 

سیدحسن آقایان افزود: همچنین خطوط لوله مخابرات و نفت منطقه شمالشرق علاوه بر دریافت این گواهی‏نامه، از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان یکی از صنایع سبز کشور معرفی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: نگهداری و توسعه فضای سبز در منطقه شمال‌شرق با روش‏های علمی انجام می‏‌شود.

 

کارشناس امور اداری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق اظهار داشت: این شرکت با دانشکده کشاورزی بسطام با هدف بهره‌‏برداری حداکثری از منابع آب و خاک در نگهداری و توسعه فضای سبز همکاری دارد.

 

آقایان گفت: مساحت فضای صنعتی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق که شامل هشت مرکز انتقال نفت و تأسیسات و همچنین یک مرکز اداری بوده، بالغ بر 60 هکتار است.

 

کارشناس امور اداری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق اضافه کرد: از این میزان، 16 هکتار آن پوشیده از فضای سبز است.

 

آقایان بیان کرد: نگهداری از این فضای سبزی که پوشیده از انواع درختان و گیاهان بوده و صرفه‏‌جویی در آب و حداکثر استفاده از خاک و پرورش علمی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی تأکید کرد: به منظور آشنایی باغبانان با درختان و گیاهان موجود و نحوه پرورش آنها، کارگاه‏‌های آموزشی در فضای سبز این شرکت با حضور اساتید دانشگاه کشاورزی برگزار می‏‌شود.

 

آقایان اظهار داشت: در این کارگاه‌‏های آموزشی، باغبانان با روش‏های مختلف علمی، کودهای مورد نیاز، نحوه آب‏رسانی و آماده‏‌سازی خاک و نحوه نگهداری گیاهان بیشتر آشنا می‏‌شوند.

 

کارشناس امور اداری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق گفت: هم‌‏اکنون آبیاری فضای سبز این شرکت با روش آبیاری قطره‏‌ای انجام می‏شود.

 

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول