اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

همدلی رمز برطرف کردن مشکلات اقتصادی است

امام جمعه موقت قزوین، با تأکید بر اهمیت همدلی بیش از پیش بین مسئولان، این مهم را رمز برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد.

همدلی رمز برطرف کردن مشکلات اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمد باریک‌بین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین با اشاره به سالروز رحلت علامه مجلسی اظهار داشت: این بزرگوار یکی از افتخارات عالم تشیع است که خدمات بسیاری به جهان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) کرده است.

باریک‌بین ادامه داد: علامه مجلسی کتاب‌های بسیاری را تألیف کرده که به عنوان نمونه می‌توان به کتاب بهارالانوار اشاره کرد و مجموعه بیشماری از روایات را از خود به یادگار گذاشته که این‌ها از خدمات ارزشمند این علامه بزرگوار هستند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی تصریح کرد: آزادگان مردان بزرگی بودند که در اسارت رژیم بعثی تمام شکنجه‌ها را تحمل کرده و با همه سختی‌ها توانستند دین و کشورشان را حفظ کنند.

باریک‌بین اضافه کرد: سردار آزادگان سیدعلی‌اکبر ابوترابی و شهید لشگری نمونه بارزی از این آزادگان سرافراز هستند که در راه اسلام از جان خود گذشتند.

وی از حماسه 24 خرداد ماه ملت ایران اسلامی به عنوان حماسه‌ای بی‌نظیر یاد کرد و افزود: نمایندگان ملت پس از چهار روز کار دشوار به 15 وزیر پیشنهادی دولت رأی اعتماد دادند و این برنامه چهار روزه به صورت زنده از صدا و سیما پخش شد که کار ارزشمندی بود.

باریک‌بین عنوان کرد: با رأی اعتماد نمایندگان مردم به 15 وزیر حجت‌الاسلام روحانی، دولت قادر است قدرتمند برای برطرف کردن مشکلات و دغدغه‌های مردم کار کند.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: امیدواریم با همت بلند و تحمل زیاد رئیس جمهور و همچنین هماهنگی سه قوای نظام مقدس جمهوری اسلامی، مشکلات کشور با همدلی یکی پس از دیگری برطرف شود.

باریک‌بین با تأکید بر نقش تدبیر مسئولان در برطرف کردن تنگناهای کشور بیان کرد: تدبیر مسئولان نقش مهمی را در رفع مشکلات دارد تا پس از حماسه سیاسی که به وقوع پیوست؛ حماسه اقتصادی نیز تحقق پیدا کند.

این مسئول با اشاره به اتفاقات اخیر کشور مصر گفت: شرایط مصر هر روز در معرض تلاطم و زد و خرد است درحالی که چند هفته پیش بود که در ایران اسلامی انتقال قدرت در قوه مجریه با کمال آرامش و امنیت صورت پذیرفت.

امام جمعه موقت قزوین با محکوم کردن اقدام ارتش مصر در کشتار مردم این کشور اظهار کرد: از نخبگان مصر می‌خواهیم که زمینه فرآیند دموکراسی همراه با نظام مردمی را در این کشور فراهم آورند.

باریک‌بین پیرامون وضعیت کشور فلسطین گفت: رژیم غاصب اسرائیل با سوء استفاده، دولت خودگردان را به پای میز مذاکره آورده و با آزاد کردن برخی از زندانیان فلسطینی می‌خواهد نقش خود را در فلسطین بیشتر کرده و شهرک‌سازی‌های خود را گسترش دهد.

وی ادامه داد: ملت فلسطین باید در این زمینه هوشیار باشند و منافع اسلامی و ملی را در نظر بگیرند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به واقعه به آتش کشیدن مسجد‌الاقصی افزود: تخریب حرم‌ها و مشاهد ائمه معصومین(ع) در قبرستان بقی به دست وهابیون غیرمعقول دل تمام مسلمانان و شیعیان را به درد آورد.

باریک‌بین تصریح کرد: برداشتن چادرها و به توپ بستن مسجد گوهرشاد در زمان رضاخان یکی از وقایع تلخ در تاریخ کشورمان است.

این مسئول با اشاره به نزدیک بودن روز جهانی مسجد افزود: مسجد جایگاه والایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان باید تلاش کنیم نوجوانان و جوانان را به سمت مسجد سوق دهیم.

امام جمعه موقت قزوین در خاتمه از دست‌اندرکاران مسابقات قرآن، عترت، مداحی و اذان که به میزبانی قزوین برگزار می‌شود، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/77003/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول