اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین:

بسیج سازندگی در 10 عرصه حماسه اقتصادی ورود پیدا کرده است

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین گفت: با توجه به راهبرد سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیده شده، سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در 10 عرصه ورود پیدا کرده است.

بسیج سازندگی در 10 عرصه حماسه اقتصادی ورود پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمیدرضا الله‌بداشتی در همایش تداوم ارتباط با راهیان نور بسیج دانش‌آموزی که عصر امروز در سالن شهید حسن‌پور سپاه صاحب‌الامر (عج) استان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت ماه سال 79 به فرمایش رهبر معظم انقلاب شکل گرفت.

وی با اشاره به اهداف این سازمان افزود: این سازمان برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، کمک به رفع محرومیت، کمک به دولت در آبادانی روستاها و کشور در حرکت است.

این مسئول با بیان اینکه در استان قزوین 116 گروه جهادی فعال است، گفت: تاکنون 116 گروه جهادی در سطح استان قزوین ساماندهی شده و برای خدمات‌رسانی به مردم در روستاهای محروم و مناطقی که زیرساخت کمتر است، حضور پیدا می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین عنوان کرد: این گروه‌ها هر ساله خدمات ارزنده‌ای در زمینه‌های مختلف عمرانی، آموزشی، بهداشتی و غیره را به صورت رایگان به مردم روستاهای محروم و نقاط دور افتاده ارائه می‌دهند.

الله‌بداشتی با بیان اینکه گروه‌های جهادی با تفکر بسیجی و هدف فرهنگی شکل گرفته است، تصریح کرد: هدف اصلی گروه‌های جهادی مقابله با جنگ نرم بوده و اهدافی مانند فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و غیره اهداف مقدماتی برای تحقق هدف اصلی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: با توجه به مشغله بسیجیانی که در اردوهای جهادی حضور پیدا می‌کنند، این اردوها در قالب اردوهای یک روزه تا 14 روزه ساماندهی شده و علاقمندان می‌توانند به تناسب اوقات فراغتی که دارند در این اردوها شرکت کنند.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های اردوهای یک روزه اظهار کرد: در اردوهای یک روزه فعالیت‌هایی مانند تحویل بسته‌های فرهنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و اعتقادی و کمک به برداشت محصول در روستاهای دورافتاده با تفکر بسیجی و جهادی انجام می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین با اشاره به اینکه در اردوهای سه روزه به طور معمول مهندسان و متخصصان حضور پیدا می‌کنند، گفت: یکی دیگر از اقشاری که در اردوهای جهادی نقش پررنگی دارند، جامعه پزشکی است.

الله‌بداشتی افزود: ارائه ویزیت رایگان، داروی رایگان و ادامه روند درمان در مراکز درمانی شهر از جمله فعالیت‌هایی است که پزشکان جهادگر حاضر در اردوهای جهادی دنبال می‌کنند.

وی اضافه کرد: اردوهای هفت روزه به طور معمول در بسیج محلات و اردوهای دانش‌آموزی برای بهسازی و نوسازی مدارس و تشکیل حلقه‌های صالحین برای افزایش توان فکری آنان برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به نامگذاری سال جاری بیان کرد: با توجه به راهبرد سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیده است، سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در 10 عرصه ورود پیدا کرده که پنج عرصه در فاز مطالعاتی و پنج عرصه دیگر در فاز عملیاتی است.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین افزود: پنج عرصه عملیاتی مذکور شامل پرورش مرغ بومی، پرورش ماهی (گرم آبی و سرد آبی)، تولید و پرورش کرم ورمی کمپوست برای تولید کود ورمی کمپوست، تولید و پرورش ماکیان و تولید قارچ می‌شود که هدف بسیج از ورود به این عرصه‌ها بومی کردن اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

الله‌بداشتی خاطرنشان کرد: احداث حوضچه‌های پرورش ماهی، راه‌اندازی و تشکیل تعاونی‌های تولیدی و توزیعی محصولات کشاورزی، راه‌اندازی مراکز ترویجی مرغ بومی، تهیه و توزیع دستگاه‌های جوجه کشی، راه‌اندازی کارگاه‌های ورمی کمپوست، راه‌اندازی کارگاه‌های قارچ خوراکی، حمایت و ترویج واحدهای گلخانه‌ای و ایجاد کارگاه‌های کوچک بسته‌بندی گیاهان دارویی از جمله برنامه‌های سال جاری سازمان بسیج سازندگی استان است.

وی ادامه داد: البته برای خلق هرچه باشکوه‌تر حماسه اقتصادی به کمک فکری و عملیاتی بسیجیان نیاز است.

انتهای پیام/77010/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول