اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

نمایشگاه صنایع دستی در تفلیس و ارزروم برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی استان اردبیل در تفلیس گرجستان و ارزروم ترکیه در دستور کار قرار گرفته است.

نمایشگاه صنایع دستی در تفلیس و ارزروم برگزار می‌شود

یحیی نقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: حضور در نمایشگاه صنایع دستی تفلیس گرجستان جز برنامه‌های مصوب کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوده که قرار است شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی در این زمینه رایزنی‌های لازم را انجام دهند اما در بررسی‌ها متوجه شدیم که هزینه حضور در این نمایشگاه بسیار بالاست که با رایزنی‌های انجام شده موفق شدیم با پایین آوردن هزینه‌ها و مبالغ هنگفتی که پیشنهاد شده بود امکان حضور در این نمایشگاه برای هنرمندان و صنعتگران ما فراهم شود.

وی تصریح کرد: ‌ما با همکاری بخش خصوصی و همچنین متولیان حوزه بازاریابی آمادگی حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را داریم و توافقات نهایی نیز صورت گرفته تا در نیمه دوم شهریورماه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی ما در این نمایشگاه بین‌المللی حضور پیدا کنند.

نقی‌زاده خاطر نشان کرد: قطعاً به شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه در کمک به تأمین هزینه‌ها، پرداخت یارانه در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم این امر با دقت و سرعت عمل بیشتر انجام شود.

این مسئول اضافه کرد: در سفری که اخیراً به شهر ارزروم ترکیه داشتیم توافقنامه‌ای را با آنها منعقد کردیم تا با افزایش تبادلات تجاری، ‌فرهنگی، حوزه میراث و صنایع دستی شاهد برپایی نمایشگاه مشترک صنایع دستی اردبیل و ارزروم در آن شهر باشیم.

وی بیان کرد: مقدمات برپایی نمایشگاه صنایع دستی استان اردبیل در ارزروم فراهم شده و ما امیدواریم در کنار برگزاری این نمایشگاه برنامه‌های فرهنگی متنوعی نیز اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یادآور شد: ‌به احتمال زیاد این نمایشگاه نیز در نیمه دوم شهریورماه در ارزروم برگزار می‌شود تا زمینه مساعدی برای حضور توانمند صنعتگران و علاقمندان به این حوزه را در ترکیه شاهد باشیم.

نقی‌زاده گفت: البته قرار است هیئت تجاری،‌ فرهنگی نیز در هفته‌های آینده از کشور ترکیه و شهر ارزروم به استان اردبیل سفر کنند که در این زمینه انتظار می‌رود برخی اقدامات مطلوب و مناسب نیز انجام شود.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز از حمایت‌های لازم برای برپایی نمایشگاه صنایع دستی اردبیل در گرجستان خبر داد.

صدیف بیگ‌زاده افزود: این نمایشگاه به صورت موقت و با هدف معرفی توانمندی‌های صنایع دستی دایر می‌شود و قرار است به دلیل هزینه‌های گزاف شرکت در این نمایشگاه از صنعتگران استان اردبیل که امکان حضورشان در این نمایشگاه فراهم می‌شود حمایت‌های لازم صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم 40 درصد هزینه‌ها را از طریق صنعت، معدن و تجارت استان تأمین کنیم که با تصویب اولیه طرح امید می‌رود شاهد برگزاری اولین نمایشگاه صنایع دستی اردبیل در گرجستان باشیم.

بیگ‌زاده خاطر نشان کرد: اجرای این طرح نیازمند حمایت مالی است و برای برگزاری این نمایشگاه به ازای هر متر مربع 80 دلار هزینه پیش‌بینی شده که قرار است بخشی از هزینه‌ها نیز از سوی دستگاه‌های اجرایی تأمین شود.

این مسئول نتیجه مثبت حضور در این نمایشگاه‌ها را با توجه به تجربه پنج دوره‌ای در آذربایجان یادآور شد و اضافه کرد: هیئت‌های اردبیل تاکنون مذاکرات مفیدی با کشورهای همسایه نظیر ترکیه، آذربایجان، روسیه، عراق، گرجستان و ارمنستان داشتند.

انتهای پیام/62004/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول