اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گیلان:

نمایشگاه کاروانسرای شاه‌عباسی گیلان دائمی می‌شود

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: نمایشگاه صنایع دستی کاروانسرای شاه‌عباسی در گیلان به‌زودی دائمی می‌شود.

نمایشگاه کاروانسرای شاه‌عباسی گیلان دائمی می‌شود

نادر ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در گیلان اظهار کرد: سال گذشته هنرمندان صنایع دستی استان توانستند بازارچه صنایع دستی با همکاری بخش خصوصی در چابکسر راه‌اندازی کنند.

وی به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در کاروانسرای شاه‌عباسی واقع در جاده رشت – قزوین اشاره کرد و افزود: نمایشگاه مذکور به طور موقت راه‌اندازی شده و به‌زودی دائمی می‌شود.

ذاکری صنایع دستی عرضه شده در نمایشگاه کاروانسرای شاه‌عباسی را لباس‌های محلی، چادرشب، قلاب‌بافی، حصیربافی، بامبوبافی، رشتی‌دوزی، رودوزی‌های سنتی، عروسک محلی، سراجی سنتی و ... اعلام کرد و گفت: غذای محلی مانند انواع نان و شیرینی در نمایشگاه مذکور به گردشگران عرضه می‌شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد: گردشگران همزمان در بازدید از بنای تاریخی با محصولات بومی استان آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی گیلان اکنون در کاروانسرای شاه عباسی دایر است، اظهار کرد: تلاش می‌شود صنایع دستی در دیگر بناهای تاریخی گیلان به گردشگران ارائه شود.

ذاکری در ادامه تنوع بسته‌بندی صنایع دستی گیلان را جزو استان‌های مطرح در سطح کشور دانست و بیان کرد: بعضی از استان‌ها از بسته‌بندی صنایع دستی گیلان الگوبرداری می‌کنند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بسته‌بندی صنایع دستی استان را از مواد طبیعی عنوان کرد و یادآور شد: فرهنگ گیلان به قدمت تاریخ بشریت است و از تمام اقوام در گیلان وجود دارد.

وی با اشاره به فرهنگ غنی و اصیل مردم گیلان، تصریح کرد: بسیاری از فرهنگ کهن کشور با هجمه بیگانگان به فراموشی سپرده شده است.

ذاکری احیای سنت‌ها را از وظایف میراث فرهنگی دانست و یادآور شد: گردشگری با کشاورزی گیلان عجین شده است و باید فرهنگ غنی مردم استان را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بر آشنایی گردشگران با فرهنگ اصیل این استان تاکید کرد و گفت: هنرهای سنتی و صنایع دستی باید در کنار هتل‌ها و مجتمع‌های اقامتی گردشگری گیلان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/84001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول