اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهرضا خبر داد

افتتاح 25 طرح عمرانی در شهرضا هم‌زمان با هفته دولت

شهردار شهرضا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته 25 طرح عمرانی هم‌زمان با هفته دولت در شهرضا افتتاح می‌شود.

افتتاح 25 طرح عمرانی در شهرضا هم‌زمان با هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، شهریار خان‌احمدی شامگاه پنجشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رعایت تقوای قلم از مهم‌ترین معیارهای یک رسانه اخلاق مدار در جامعه اسلامی است و خبرنگاران باید با پوشش مسایل و مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف به رشد و پویایی کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: نبود عدالت شهری در برخی از نقاط شهری از مهم‌ترین نکاتی است که بدون شک با پیگیری و تلاش اصحاب رسانه شاهد حل و فصل آن می‌شویم.

شهردار شهرضا با اشاره به اینکه در برخی موارد شاهد عدم وجود برخی امکانات در نقاط محروم شهرضا هستیم، افزود: اینکه به طور مثال در نقاط شرقی شهرضا به لحاظ عدم وجود مراکز آموزشی مشکلات و نارسایی‌های قابل توجهی وجود دارد و ساکنین این مناطق برای تحصیل باید به نقاط دور شهر عزیمت کنند از بارزترین مصادیق این موضوع به شمار می‌رود.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح فاضلاب شهرضا در برخی نقاط شهری مورد کم توجهی قرار گرفته، بیان داشت: در وضعیتی که در برخی مناطق غیرمسکونی شهرضا شاهد اجرای این طرح هستیم، نقاط شرقی شهرضا به لحاظ اجرای این طرح استراتژیک مورد کم مهری قرار گرفته و این موضوع مشکلات قابل توجهی را برای این مناطق به همراه داشته است.

خان‌احمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بر اساس تفاهم انجام گرفته محل کنونی سازمان اتوبوسرانی به عنوان پایانه مسافربری مورد استفاده قرار می‌گیرد، اضافه کرد: این پیشنهاد در سطح تشکل‌های مسئول در حوزه حمل و نقل استان اصفهان ارائه شده و انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد تصویب نهایی این امر مهم باشیم.

وی با اشاره به اینکه مکان انتخاب شده برای پایانه مسافربری شهرضا از ویژگی‌های قابل توجهی برخوردار است، ادامه داد: هم‌جواری با محور شهرضا به اصفهان، محور کمربندی، پمپ بنزین و مراکز خدماتی و رفاهی از مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب این مکان به شمار می‌رود.

شهردار شهرضا با اشاره به اینکه با افتتاح بلوار کشاورز شمالی امکان دسترسی به مکان پایانه مسافربری شهرضا تسهیل می‌شود، ادامه داد: بر این اساس شهروندان ساکن مناطق غربی شهرضا در کوتاه‌ترین زمان، امکان عزیمت به این مکان را پیدا  می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: البته به لحاظ اینکه مکان جدید پایانه مسافربری شهرضا در جوار کوه قرار گرفته است باید تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی از قبیل ریزش سنگ در آن انجام گیرد.

خان‌احمدی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر چگونگی کاربری ساختمان پایانه شرق گفت: بر اساس سیاست گذاری انجام گرفته، مکان کنونی پایانه شرق با تدوین برنامه‌های کاربردی مناسب به محوری برای توسعه و رشد منطقه شرق شهرضا مهیا می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مسایل مطرح شده در سطح یکی از رسانه‌ها پیرامون مسایل مدیریت شهری شهرضا افزود: قانون مداری و قانون گرایی از مهم‌ترین رسالت‌های شهرداری شهرضا در طول سال‌های اخیر بوده و بر این اساس پس از مطرح شدن برخی مسایل در سطح یکی از رسانه‌ها نسبت به ارائه جوابیه اقدام شد.

شهردار شهرضا با اشاره به اینکه رعایت ادب و اخلاق اسلامی از مهم‌ترین رسالت‌های رسانه‌ای این سازمان است، اضافه کرد: با توجه به تداوم انتشار برخی مسایل و تاکید امام جمعه شهرضا، امام جمعه موقت و نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی مبنی بر پرهیز بنده از ادامه پاسخگویی به این موارد از ارائه جوابیه دوم صرف نظر شد.

وی در ادامه با تشریح فعالیت‌های شهرداری شهرضا در حوزه‌های عمرانی ادامه داد: در وضعیتی که بودجه شهرداری شهرضا در سال 90 بر اساس رقم 130 میلیارد ریال تعریف شده بود از سوی دیگر این مجموعه با بدهی 30 میلیارد ریالی مواجه بود و نسبت به تعریف چندین طرح عظیم و سازنده در نقاط مختلف شهر اقدام شد که تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته است.

خان‌احمدی با اشاره به اینکه 25 طرح عمرانی در حوزه شهری شهرضا هم‌زمان با هفته دولت مورد افتتاح قرار می‌گیرد، یادآور شد: طرح‌های مهمی از قبیل سالن مدیریت بحران، بلوار اطراف آرامستان، بلوار جرم افشار، بهسازی و نوسازی پارک معلم و خانه شهر، دوربین‌های کنترل ترافیک شهری، امکانات رفاهی و خدماتی در پارک ملت، مجموعه رستوران و سالن پذیرایی در فرهنگ سرای شهید همت، سقاخانه خیابان شورا، زیباسازی و نوسازی ورودی‌های شهرضا در محل خیابان جانبازان و پاسداران، طرح آبیاری قطره‌ای در محل پارک آبشار، پروژه برق رسانی به فازهای دوم و سوم شهرک صنعتی امیرکبیر و طرح استحصال گاز از محل پسماندهای شهری از مهم‌ترین این موارد به شمار می‌رود.

این مسئول با اشاره به اینکه پروژه عظیم میدان باغ ملی شهرضا با مشارکت بخش خصوصی و با میزان پیشرفت مطلوب در مرحله اجرا قرار گرفته، ادامه داد: مراحل آزاد سازی 4خیابان جدید در شهرضا با مشارکت مردم در مرحله مناسبی قرار گرفته و بدون شک تا پایان سال جاری شاهد افتتاح دو خیابان دیگر در سطح شهر هستیم.

شهردار شهرضا ایجاد کتابخانه جامع شهرداری شهرضا را از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی سال جاری در این شهر برشمرد و متذکر شد: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته، این کتابخانه عظیم در ضلع جنوبی فرهنگ سرای شهید همت ایجاد می‌شود و مطابق هدف گذاری‌ها در دهه فجر سال جاری شاهد افتتاح آن هستیم.

وی در پایان از برگزاری همایش بزرگداشت مقام استاد آشفته و پریش شهرضایی در هفته آینده خبر داد و اذعان داشت: همایش بزرگ ستارگان آسمانی با محوریت شهرداری شهرضا و در تاریخ 24 مرداد در محل باغ بانوان شهرضا برگزار می‌شود که انتظار داریم شاهد حضور جمعی از اساتید و چهره‌های برجسته حوزه فرهنگ و ادب در این همایش باشیم.

انتهای پیام/63011/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول