اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور خبر داد

اتصال دشتستان به شبکه ریلی کشور

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور از اتصال دشتستان به شبکه ریلی کشور خبر داد.

اتصال دشتستان به شبکه ریلی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد امشب در نشست خبری اظهار داشت: توسعه و ترقی شهرستان دشتستان از اهداف مهمی است که در یک سال گذشته همواره به آن توجه داشته‌ و در این مسیر تلاش کرده‌ام.

وی افزود: اتصال شهرستان دشتستان به راه‌آهن و شبکه ریلی کشور از دغدغه‌های اساسی مردم دشتستان است و این موضوع قطعا تحقق می‌یابد.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور خاطرنشان کرد: براساس مذاکراتی که با کارشناسان داشته‌ایم و با توجه به شرایط جغرافیایی موجود گذر راه‌آهن مواصلاتی استان بوشهر به فارس گذر از برازجان است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طرح این خط ریلی اتصال استان راه‌آهن شیراز به برازجان و سپس عسلویه است و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم نفوذهای سیاسی حقوق مردم دشتستان را ضایع کند.

وی اضافه کرد: مطالعات اولیه گذشت راه‌آهن از شهرستان دشتستان صورت پذیرفته و هیچ دلیلی وجود ندارد که مسیر راه‌آهن دشتستان تغییر و به نقاط دیگر استان انتقال یابد.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: ما اعتقاد داریم راه‌آهن باید به نقاط دیگر داده شود ولی دلیلی وجود ندارد که برای برخورداری دیگر نقاط استان حق مردم شریف دشتستان را ضایع و به مردم دیگر نقاط استان بدهیم.

تمامی بخش‌های دشتستان خواستار ارتقا به شهرستان هستند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: ارتقای بخش‌های سه‌گانه آبپخش، شبانکاره و سعدآباد به شهرستان و استقرار فرمانداری در بخش‌ها از مسائل مهمی است که در سال‌های اخیر در این مناطق مطرح است و مردم این مناطق مکررا خواستار تحقق این امر هستند.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: در زمینه ارتقای هر یک از بخش‌های سه‌گانه به شهرستان اعتقاد دارم هر کدام از بخش‌ها ظرفیت و توانایی این مساله را دارند باید به شهرستان مستقل تبدیل شوند و در این زمینه نباید حساسیت‌ها بی‌مورد داشته باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در ارتباط با وضعیت احتمالی پس از ارتقای هر کدام از بخش‌ها دیدگاه و نظر خود را قبلا اعلام کرده‌ام و هنوز معتقدم تبدیل هر یک از مناطق به شهرستان اجحاف در حق منطقه دیگر نیست.

وی اضافه کرد: در ارتباط با تبدیل هر یک بخش‌های آبپخش، شبانکاره و سعدآباد قبلا پیشنهاد خود را به مسئولان ارائه کرده‌ام و راهکار خود در این خصوص را برای ایشان تشریح کرده‌ام.

این مسئول با اشاره به اینکه تمام بخش‌های سه‌گانه خواستار ارتقا به شهرستان هستند، گفت: ارتقا به شهرستان شرایطی دارد که هر کدام از مناطق آنها را داشته باشند، به شهرستان تبدیل می‌شوند.

موسوی‌نژاد متذکر شد: علاوه بر بخش‌های سه‌گانه اخیرا بخش‌های ارم و بوشکان نیز خواستار ارتقا به شهرستان شده‌اند و خواستار توسعه سیاسی آن منطقه هستند.

شهرستان دشتستان شرایط فرمانداری ویژه را ندارد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: برای ارتقای دشتستان به فرمانداری ویژه پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم ولی تحقق این امر مستلزم وجود سه مولفه است که شهرستان دشتستان هیچ یک را دارا نیست.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: در حال حاضر راهکارها و شرایط قانونی موجود اجازه استقرار فرمانداری ویژه در شهرستان دشتستان را نمی‌دهد.

وی افزود: تقسیمات کشوری بحثی کارشناسی است و در این زمینه باید به نظرات کارشناسان وزارت کشور توجه داشته باشیم و نباید در این ارتباط دیدگاه‌های دیمی و بی‌اساس مطرح کنیم.

موسوی‌نژاد بیان داشت: بحث تجزیه دشتستان و ارتقای برخی بخش‌های دشتستان مساله‌ای است که برخی افراد از آن برای تخریب بنده استفاده می‌‌کنند.

وی تأکید کرد: بر اساس قانون الزامی وجود ندارد که در صورت ارتقای بوشهر به منطقه آزاد و بندر آزاد تجاری این شهر از مرکزیت استان خارج شود و مرکزیت استان به شهرستان‌های دیگر انتقال یابد.

نمایندگان در بحث تقسیمات کشوری دخالتی ندارند

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور اذعان داشت: وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظایفی روشن است و تقسیمات کشاورزی از وظایفی نیست که ایشان بر عهده دارند.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: مباحث مربوط به تقسیمات کشوری بر عهده مسئولان وزارت کشور و استانداری‌ها است و ایشان بر اساس نظرات کارشناسی در این زمینه تلاش می‌کنند.

وی بیان داشت: نمایندگان مجلس هیچ دخالتی در بحث تقسیمات کشوری ندارند و هنگام ارتقای مناطق و تغییر وضعیت تقسیمات کشوری تنها در حد مشاوره از ایشان نظرخواهی می‌شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در یک سال گذشته برای ارتقای هیچ یک از مناطق دشتستان به شهرستان مستقل هیچ پیشنهاد شخصی ارائه نداده‌ام.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: در خصوص تغییر در وضعیت تقسیمات کشوری شهرستان پیگیری‌هایی از ناحیه مسئولان و مردم بخش‌ها در مرکز استان و پایتخت صورت گرفته، ولی بنده هیچ دخالتی نداشته‌ام.

تلاش برای جداسازی بخشی از استان بوشهر

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی‌ها در تلاش هستند که بخشی از استان بوشهر را جدا کنند و آنرا به استان خود الحاق دهند.

موسوی‌نژاد اظهار داشت: در دولت احمدی‌نژاد طرحی مبنی بر جداسازی برخی روستاهای خالی از سکنه منطقه عسلویه و برخی از روستاهای استان هرمزگان ارائه شد که با مقاومت نمایندگان تحقق نیافت.

وی اضافه کرد: مسئولان استان فارس تلاش‌های مستمری در این خصوص داشته‌اند، ولی نمایندگان استان‌های بوشهر و هرمزگان در قبال این مساله مقاومت کرده‌اند.

موسوی‌نژاد در پایان متذکر شد: این تلاش نمایندگان و مسئولان فارس حاکی از همت و برنامه آنها برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریا برای توسعه این استان را دارد.

انتهای پیام/2452/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول